ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

رعایت احکام و اصول شرعی راه ریشه کنی فقر از جامعه

به گزارش ندای آبپخش معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتستان شامگاه گذشته در جمع اعضای شورای اداری شهرستان ضمن بیان مطالبی پیرامون هفته اطعام گفت: با رعایت اصول و احکام شرعی و پرداخت حقوق الهی نظیر خمس و زکات میتوانیم زمینه ریشه‌کنی فقر از جامعه را مهیا سازیم.

بخشعلی دهقائدی اظهار داشت: در محیطی که زندگی میکنیم قطعا افراد نیازمند زیادی وجود دارند و ما با بهره‌گیری از سیره ائمه معصومین (ع) و سخاوت امام حسن مجتبی (ع) نیازهای مستمندان را مرتفع سازیم.

این مسئول بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده و بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به آن برمی‌گردد زیرا خود را در برابر آنها بی‌تفاوت می‌بینیم.

دهقائدی خاطرنشان ساخت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی شده و ماه رمضان فرصت مناسبی برای طنین‌انداز کردن این فریضه الهی در جامعه است.

وی با بیان اینکه فرماندار دشتستان توجه ویژه‌ای به مساله فرهنگ در جامعه دارد ، ابراز داشت: اولویت‌های فرهنگی بعنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهرستان تبیین شده است و برای دستیابی به این مهم تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت.

دهقائدی در رابطه با اهمیت تقویت بنیان‌ها و زیرساختَ‌های فرهنگی ،‌ افزود: با تامین زیرساخت‌های فرهنگی میتوانیم در تمامی زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی شهرستان دشتستان اذعان داشت: در تمامی برنامه‌ریزی‌های شهرستان به زیرساخت‌های فرهنگی که از اولویت‌های مدیریت ارشد شهرستان است توجه خاص شده است.

بخشعلی دهقائدی در رابطه با امنیت شهرستان دشتستان ،‌عنوان داشت: شهر برازجان و شهرستان دشتستان به دلیل مسائل اقلیمی و جغرافیایی و جمعیتی با سایر شهرستان‌های استان متفاوت است.

وی تصریح کرد: وضعیت اقلیمی ، سوق‌الجیشی و ارتباطات این شهرستان 270 هزار نفری با برخی شهرستان‌های ناامن سبب آن شده که در حاشیه این شهرستان سکونت گزیده و ناامنی‌هایی در سطح منطقه بوجود آید.

دهقائدی با بیان اینکه امنیت شهرستان دشتستان رو‌به بهبود بوده ، یادآور شد: در سال‌های گذشته شاهد وقوع 37 درصد جرایم امنیتی در سطح شهرستان دشتستان بوده‌ایم ولی در سال‌های اخیر شاهد تنزل این میزان به 16 درصد و قرار گرفتن در رتبه شهرهای سوم و گاها دوم در ناامنی‌های استان هستیم.

این مسئول با بیان اینکه این پیشرفت حاصل تلاش مجموعه‌ مدیریتی ، دانشگاهی ، ائمه جمعه و ... در فرهنگ‌سازی است و امید می‌رود با اتخاذ سیاست‌های جدید شورای تامین شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان تاکید کرد: مردم شهرستان ما ناامنی‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند و سریع نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: باید همگی به آن توجه کنیم نمی‌توانیم با بزرگ کردن ناامنی‌ها شهرستان را به رخ دیگران بکشیم.

دهقائدی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری خیرین شهرستان و ادارات دولتی نسبت به برگزاری جشن گلریزان جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کردیم.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد آن هستیم که افراد زیادی به علت مهریه‌های سنگین در زندان‌ها به سر می‌برند اظهار داشت: باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت پذیرد و افراد از عواقب مهریه‌های سنگین آشنا سازیم.

دهقائدی با اشاره به کمک 350 میلیون ریالی سال گذشته شهرستان دشتستان به جشن گلریزان اعلام نمود: در سال 89 با جمع‌آوری کمک 35 میلیون تومانی خیرین و ادارات شهرستان توانستیم رتبه اول را برای شهرستان دشتستان کسب کنیم و امسال باید تلاش خود را برای برگزاری این مراسم به نحو احسن و بهتر از پارسال به کار گیریم.

معاون سیاسی اجتماعی شهرستان دشتستان گفت: مردم در مناسبت‌های مختلفی همچون 22 بهمن ، روز قدس ، 9 دی و ... حمایت خود ار از نظام اعلام کرده‌اند و از مسئولان اجرایی انتظار داریم با هماهنگی زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود مهیا سازند.

وی ادامه داد:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم در ماه مبارک رمضان از بخش‌های مختلف شهرستان بازدید کرده و بر امور مذهبی ، دینی و فرهنگی نظارت داشته‌ باشیم.

دهقائدی تصریح کرد: از بخشداران می‌خواهیم جهت برگزاری هرچه بهتر مراسمات هفته دولت ستاد داخلی تشکیل داده و برای برگزاری هرچه بهتر این مراسمات برنامه ریزی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد