ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

دبیر ستاد دیه استان: آزادسازی 1345 زندانی جرایم غیر عمد

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ،‌دبیر ستاد دیه استان بوشهر صبح امروز در جمع مسئولان بخش آبپخش گفت: ستاد دیه استان از ابتدای فعالیت خود تا کنون زمینه آزادی بالغ بر 1345 زندانی را فراهم آورده است.
فاطمه علی‌وردی اظهار داشت: در 4 ماهه اول سال 90 شاهد آزادسازی 64 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 3 میلیارد تومانی و آزادسازی 4 تن با کمک وام 240 میلیون ریالی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) بوده‌ایم.
این مسئول خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون 193 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی قریب به 120 میلیارد تومان در زندان به سر می‌برند.
وی ادامه داد:‌ هدف ستاد دیه تنها آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است و جرایمی مانند تصادف ، چک‌ بلامحل غیرکلاهبرداری ،‌ نفقه و مهریه از جرایمی است که فعالیت ستاد دیه شامل حای آنها می‌شود.
علی‌وردی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از افراد به دلیل مهریه‌های بالا در زندان به سر می‌برند ، عنوان داشت: در زندانیانی که به دلیل مهریه‌های بالا در زندان به‌سر می‌برند بعضا مهریه‌های بالایی تا 5000 سکه مشاهده می‌شود.
این مسئول ضمن اعلام اینکه باید در زمینه مهریه فرهنگ‌سازی صورت پذیرد تا شاهد مهریه‌های سنگین اینچنینی در جامعه اسلامی نباشیم ابراز داشت: از لحاظ قانونی مهریه عندالمطالبه است و بانوان در زمان صلح می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند که موارد اینچنینی را شاهد بوده‌ایم.
فاطمه علی‌وردی اذعان داشت:‌ هم‌اکنون به استثنای مهریه‌ 5 هزار سکه‌ای که مبلغی قریب به 3 میلیارد را شامل می‌شود ، 39 نفر با بدهی 3 میلیارد و 900 میلیون‌ تومانی در زندان‌های استان به سر می‌برند.
دبیر ستاد دیه استان ابراز امیدواری کرد:‌ با توجه به قوانینی مربوط به اجبار شدن بیمه  وجود دارد نقش بسزایی در جلوگیری از ورود افراد به زندان‌ هنگام تصادفات دارد.
علی‌وردی با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد حضور 129 نفر با محکومیت‌های مالی معادل 7 میلیارد تومان در زندان‌های استان هستیم تاکید کرد: افراد باید توجه داشته باشند هنگامی که وجهی در اختیار ندارند به صدور چک بی‌محل اقدام نکنند تا خدایی ناکرده زندان گریبان‌گیر ایشان نشود.
وی تصریح کرد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است که با جمع‌آوری کمک‌های مردمی هر ساله در ماه مبارک رمضان با برگزاری جشن گلریزان اقدام به آزادسازی زندانیان نیازمند می‌کند و از سال 1379 فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد