ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بزرگترین برکت ماه رمضان انس با قرآن است

روحانی مستقر در روستای میاندشت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: بزرگترین برکت و دستاورد ماه مبارک رمضان، انس با قرآن است.
حجت‌الاسلام سید زریر داوودیان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و ماه رحمت و خیر و برکت است و از خداوند متعال خواستاریم که توفیق بندگی و عبادت را به همه بندگان خود ارزانی دهد.
وی به توصیه های اخلاقی دراین ماه معنوی اشاره کرد و اذعان داشت: مهم ترین کار در این ماه اهمیت دادن به فریضه ی نماز وعبادت است و درهمین راستا به فضائل وبرکات این ماه عظیم و پرفیض پرداخت.
داوودیان با بیان اینکه استقبال مردم روستا از برنامه‌های قرآنی بی‌نظیر است عنوان داشت: در مسجد روهای میاندشت شاهد برگزاری محافل انس با قرآن و تلاوت یک جزء از قرآن  در هر روز هستیم.

روحانی مستقر در روستای میاندشت ادامه داد: مردم روستا می‌توانند با حضور در این مسجد روستا، هر شب پس از نماز مغرب و عشا از مراسم تفسیر قرآن و قرائت ادعیه مربوطه ماه مبارک رمضان برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام سید زریر داوودیان بیان داشت: ماه رمضان، نزد معصومین(ع) جایگاه ویژه‌ای داشت و در ابتدای این ماه مردم را هشدار می‌دادند و اهمیت آن را برای مردم تبیین می‌کردند.
وی تصریح کرد: در برنامه روزانه محافل انس با قرآن مسجد روستای میاندشت برنامه‌های تفسیر کوتاه ، تفسیر موضوعی ، قرائت صحیح ، نکات تجویدی قرآن کریم و ... به جوانان و نوجوانان روستا آموزش داده می‌شود.
داوودیان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم تا پایان ماه مبارک رمضان عده‌ای از قاریان قرآن را در راستای حفظ یک جزء از قرآن کریم تعلیم دهیم.
وی با اشاره به اهداف روزه اظهارداشت: روزه فواید زیادی دارد اما خداوند روی تقوا تکیه می کند؛ هم فایده بهداشتی برای جسم و هم برای فشار خون و ... خوب است اما قرآن چون نظرش معنویت است بر روی تقوا تاکید دارد.
حجت‌الاسلام سید زریر داوودیان خاطرنشان ساخت:
میان کم شدن جرم و قدرت رابطه مستقیمی وجود دارد و انسان تشنه و گرسنه کمتر سراغ گناه و فحشاء می رود به همین دلیل میزان جرم به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.
داوودیان گفت:‌
در سال ۸۹، میزان وقوع جرم در ماه مبارک رمضان ۹۰ درصد کاهش داشته است که مهمترین دلیل آن ایمان و اعتقادات مذهبی و ذاتی است.وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان می‌تواند سرآغاز مناسبی برای تداوم خودسازی باشد.همچنین رمضان تنها ماه گرسنگی و تشنگی نیست بلکه ماه پاکسازی روح و پالایش رفتارها از زشتی‌ها و ناهنجاری‌هاست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد