ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

سربلندی انسان در عمل به دستورات قرآن است

استاد دانشگاه‌های استان بوشهر  پیش از ظهر امروز در جلسه تفسیر و قرائت قرآن در جمع مردم آبپخش با اشاره به اهمیت قرآن اظهار داشت: بدون تردید قرآن کتاب زندگی است و اگر دستورات قرآن را در زندگی به کار ببندیم همواره پیروز و سربلند خواهیم شد و هیچ قدرتی توان مقابله با ما را ندارد.
عبدالله رضایی افزود: باید قرآن را به طور حقیقی و آنچنان که شایسته قرآن است مطالعه کنیم و در زندگی به کار ببندیم و شکی نیست که قرآن کلید سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی در بخش دیگری از سخنانش به ریا در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: از نظر قرآن، تنها اعمالی ثواب دارند و مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرند که خالص و ناب باشند و ریا و خودنمایی و ظاهرفریبی در آن راه نداشته باشد و در غیر این صورت مورد قبول نیست.
رضائی خاطرنشان کرد: پرهیز از ریا و دورویی یک دستور اخلاقی و انسانی است و سبب می‌شود که ماهیت واقعی انسان رو شود و در واقع با کنار گذاشتن ریا، دروغ و فریب و ناپاکی نیز از انسان دور می‌شود و این نشان دهنده عمق توجه قرآن به مسائل اخلاقی و انسانی است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن بر لزوم دوری از تکبر گفت: تکبر انسان را از مسیر حقیقی دور می‌کند و انسانی که خود را از دیگران برتر و بزرگ‌تر می‌بیند، در واقع چشمش بر روی حقایق بسته می‌شود و نمی‌تواند مسیر صحیح را انتخاب کند و این دستور زیبای قرآنی نیز باید در جامعه رعایت شود.
این استاد برجسته دانشگاه بر لزوم تربیت قرآنی در خانواده‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: هیچ مکتب و مسلکی برتر و بالاتر از اسلام و قرآن نیست و برای تربیت فرزندان باید از تعالیم اصیل قرآن بهره بگیریم و اطمینان داریم که رعایت دستورات تربیتی قرآن، راه را برای سعادت و سربلندی انسان هموار می‌کند.
رضائی گفت: باید فرهنگ قرآن در جامعه گسترش یابد و از مسئولان انتظار داریم در راستای پژوهش‌های قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد جامعه‌ای سالم و پاک و قرآنی باشیم.
در ادامه، تعدادی از دانشجویان سؤالات قرآنی خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند و همچنین قرائت قرآن توسط افراد حاضر انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد