ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اطعام کمیته امداد به بیش از 400 مددجوی کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ندای آبپخش گفت: کمته امداد امام خمینی (ره) آبپخش هرساله در ماه مبارک رکضان اقدام به برگزاری طرح اکرام ایتم و اطعام نیازمندان با حضور پرشور و گسترده مسئولان و نیازمندان میکند.  

علی اکبر جوکار اظهار داشت: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) با هزینه بالغ بر 40 میلیون ریال اقدام به برگزاری طرح اکرام ایتام و نیازمندان در سطح بخش کرد. 

وی افزود: در سال جاری با همکاری و حمایت امام جمعه محترم , شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش در سطح بخش اقدام به برگزاری این مراسم با حضور بیش از 400 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش بودیم. 

جوکار بر ضرورت تعامل مسئولان با نیازمندان و مجرومان جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طرج اکرام ایتام فرصت مناسبی است که در آن مسئولان با حضور در کنار مستمندان با مشکلات ایشان آشنا می شوند و میتوانند در جهت رفع این مسائل و مشکلات گام بردارند. 

این مسئول تصریح کرد:  فرد روزه دار با احساس گرسنگی در طول روز، به یاد نیازمندان و فقرا می افتد و با بهره گیری از فضایل این ماه باید فرهنگ اکرام ایتام و نیازمندان به یک فرهنگ همیشگی در جامعه تبدیل شود و در زمینه کاهش مشکلات ایشان اقدام شود. 

وی  با مهم توصیف کردن بحث اکرام ایتام و کمک به نیازمندان، اظهارداشت: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند، زمانی که یتیمی به گریه می افتد، عرش الهی به لرزه در می آید، زیرا خداوند، در خصوص ترحم به یتمیان و مساکین تاکیدات بسیاری ذکر کرده است.
جوکار اذعان داشت: همه ما شیعیان باید با الگو گیری از مولای متقیان، حضرت علی بن ابی طالب(ع) به نیازمندان و بیچارگان، انفاق کنیم؛ در تاریخ آمده است امام علی(ع) به صورت شبانه به افرادی اطعام می کرد که بسیاری از آنها به دلیل اینکه با واقعیت ها بیگانه شده بودند، با امام مخالف بودند ولی حضرت به وظیفه دینی خود که اطعام فقرا و مساکین بود عمل می کردند که این مساله درس بزرگی برای همه ماست.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت اسفناک  مردم مسلمان سومالی گفت: قحطی و مرگ و میر مردم سومالی، امتحانی بزرگ برای همه ما مسلمانان است زیرا امروز همه ما به چشم خود و از طریق رسانه ها در جریان مصیبت های این مردم قرار گرفته ایم که امیدواریم همه ما توفیق خدمت به بندگان خدا را داشته باشیم. 

جوکار یادآور شد: محصول خرما یکی از مواد مغذی و انرژی زا است که در منطقه شاهد تولید آن هستیم و کشاورزان و نخلداران منطقه با اهدای خرما به مردم قحط زده سومالی میتوانند نقش مهمی در نجات برداران و خواهران دینی مان در مرزهای کشور سومالی ایفا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد