ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وجود بیش از 20 هزار راس دام در بخش آبپخش

سرپرست اداره دامپزشکی بخش آبپخش صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ندای آبپخش از وجود بالغ بر 20 هزار راس دام در بخش آبپخش حبر داد.  

امید رستگار با بیان اینکه مردم آبپخش بیشتر کارهای خود را از ریق بخش خصوصی انجام می دهند گفت: هم اکنون شهر آبپخش و 8 روستا زیر نظر اداره دامپزشکی بخش آبپخش بوده و بقیه نقاط از خدمات بخش خصوصی بهره می برند. 

وی افزود: کمبود نیروی انسانی و در اختیار نداشتن تجهیزات و امکانات اداری از اساسی ترین مشکلات این اداره هستند. 

رستگار اظهار داشت: در راستای خدمات کنترل بهداشتی در طول هفته به طور مکرر از رستوران ها ، فروشگاه های محصولات دامی و پروتنوئینی بازدید می کنیم. 

این مسئول تصریح کرد: بخش دیگری از خدمات این مرکز خدمات کنترل مراقبتی است که شناخت بیماری های شایع و همه گیر دام ها و هماهنگی با استان و شهرستان جهت رفع این مشکل را شامل می شود. 

حمید رستگار کتذکر شد: بیشترین ارتباط مردم با اداره دامپزشکی به صورت تلفنی برای دریافت مشاوره های علمی برای بهبود وضعیت دامداری در منطقه است. 

سرپرست اداره دامپزشکی بخش آبپخش اذعان داشت: با کنترل و بازرسی های فراوانی که صورت گرفته در سال 90 تا کنون شیوع هیچ بیماری در دام های منطقه مشاهده نشده است. 

رستگار بیان داشت: بنابر تقسیم وظایف صورت گرفته واکسیناسیون بر عهده بخش دولتی و درمان بر عهده بخش خصوصی است. 

وی بیان اینکه خدمات واکسیناسیون به طور رایگان به دامداران ارائه داده می شود ، عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون واکسن های p.p.r ، تب برفکی و تب مالت به دامداران منطقه ارائه شده است. 

رستگار یادآور شد: بخش دولتی تنها ارائه واکسن های استراتژیک مربوط به بیماری های همه گیر را بر عهده دارد و ارائه خدمات واکسن های خاص و موردی از وظایف بخش خصوصی است. 

این مسئول ادامه داد: در 6 ماه نخست سال 90 قریب به 400 مراجعه به بخش خصوصی برای درمان دام صورت گرفته که عموما درمان بیماری های اورژانسی بوده اند. 

سرپرست اداره دامپزشکی بخش آبپخش خاطرنشان ساخت: بیماری تب 3 روزه شایع ترین بیماری در دام های منطقه بوده است و در اکثریت موارد پس از درمان شاهد مهار بیماری بوده ایم. 

حمید رستکار ادامه ابراز داشت: بیشترین مراحعه برای درمان دام در فصل زمستان که شاهد حضور عشایر در منطقه هستیم صورت می پذیرد و دام های ایشان در صورت لزوم تحت درمان قرار می گیرند. 

رستگار اضافه کرد: در بخش های همجوار آبپخش ، شبانکاره و سعدآباد تنها داروخانه دامپزشکی در شهر آبپخش است و مراکز دامپزشکی بخش های همجوار برای تامین داروهای مورد نیاز خود به این داروخانه مراجعه می کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد