ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اهدای اعضای بیمار مرگ‌مغزی در دشتستان به بیماران نیازمند

مسئول هماهنگ‌کننده امور پیوند اعضا در استان بوشهر بعد از ظهر امروز در حاشیه این عمل جراحی در جمع خبرنگاران گفت: بیمار مرگ مغزی دشتستانی اهل وحدتیه لحظاتی پیش در بیمارستان 17 شهریور برازجان تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت.
حمید زنگنه افزود: این بیمار 56 ساله به نام حسین فلیونی اهل شهر وحدتیه در تاریخ 16 شهریورماه سالجاری بر اثر سانحه رانندگی و تصادف در منطقه وحدتیه دچار مرگ مغزی شده بود که امروز توسط تیم تخصصی امور پیوند اعضا در استان بوشهر و فارس، اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شد. 
وی اضافه کرد: این بیمار با تشخیص پزشکان متخصص بیمارستان 17 شهریور برازجان و رضایت کامل خانواده بیمار مورد عمل برداشت اعضا قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه برای نخستین بار این عمل جراحی حساس در مراکز درمانی غیر از مرکز استان در بیمارستان17 شهریور برازجان با موفقیت صورت گرفت عنوان داشت: طی این عمل جراحی، کلیه‌ها و کبد فراهم‌آوری شده بیمار با همکاری پزشکان متخصص بیمارستان 17 شهریور برازجان و تیم متخصص پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز برداشته شد.
زنگنه گفت: اعضا برای پیوند به بیماران در لیست انتظار به مرکز پیوند اعضا استان فارس در شیراز منتقل شد.
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز اظهار داشت: این بیمار شش روز پیش با درصد هوشیاری بسیار پایین بعد از انتقال به بیمارستان با تشخیص خونریزی مغزی و آسیب فشرده مغز مورد عمل جراحی و اقدامات مختلف درمانی قرار گرفت.
هادی نیکنام تصریح کرد: عدم پاسخ مثبت در برابر اقدامات جراحی و غیرجراحی و انجام معاینات متخصصین مغز و اعصاب، داخلی و بیهوشی، مرگ مغزی ایشان را تایید کرد.
فرزندان و برادران این بیمار از اهدای عضو ایشان احساس خوشحالی و رضایت کردند و بیان داشتند که با اهدای عضو  بهترین و درست‌ترین راه را برگزیدیم و این عمل باقیات و صالحات برای ایشان و موجب حیات دوباره برای دیگر بیماران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد