ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

رفع مشکلات باغداران یکی از سیاسیت‌های کاری شورای اسلامی آبپخش

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای آبپخش گفت:‌ همه‌ ساله با آغاز فصل برداشت محصول خرما مسائل و مشکلاتی در بازار خرما وجود دارد که حل آنها دغدغه اصلی مسئولان است.

مصطفی رضایی عنوان داشت: منطقه آبپخش یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان است و به دلیل وابستگی ارتزاق مردم منطقه به این محصول رسیدگی به مشکلات مربوط به این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر آبپخش تا کنون مذاکرات ، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های فراوانی در زمینه رفع مشکلات بازار خرما و سایر مشکلات کشاورزی منطقه آبپخش انجام داده که امید داریم هرچه زودتر شاهد حصول نتیجه این پیگیری‌ها و رفع مشکلات کشاورزان باشیم.

رضایی تصریح کرد: سال 1390 بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب به "جهاد اقتصادی" مزین شده است و بدون تردید مسئولان باید رونق اقتصادی منطقه را بعنوان هدف اصلی خود قرار دهند و رفع مشکلات باغداران منطقه می‌تواند گام مهمی در رونق اقتصادی شهرستان دشتستان باشد.

این مسئول بیان داشت: در فصل برداشت محصول خرما شاهد عرضه بالای محصولات خرما و کاهش قیمت این محصول ارزشمند هستیم و کشاورزان که توانایی انبار و نگهداری ثمرات یک‌سال تلاش خود را به دلالان بفروشند.

مصطفی رضایی عنوان داشت: هزینه تولید هرکیلوگرم خرما به طور متوسط بین 430 تا 450 تومان است و نخلداران که عموما منبع درآمد دیگری ندارند و یا امکانات و فضای کافی برای نگهداری محصولات خرما را ندارند در فصل برداشت محصول به ناچار محصولات خود را برای بازگشت بخشی از سرمایه به دلالان می‌فروشند.

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان ساخت: به دلیل مشکلات و سوانح طبیعی که در کشور مسلمان سومالی بوجود آمده به دلیل حس نوع‌دوستی دولت جمهوری اسلامی ایران شاهد ارسال کمک‌ 27 میلیارد تومانی به کشور سومالی هستیم که اختصاص 2 تا 3 میلیارد از این مبلغ جهت خرید محصولات خرمای باغداران می‌تواند گامی مهم در رفع مشکلات ایشان باشد.

رضایی اظهار داشت: خرما یکی از مواد غذایی مغذی و ارزشمند است و به دلیل قند زودجذب ،‌امکان نگهداری طولانی مدت و سایر مزایای این محصول ،‌ ارسال محموله‌های خرما به این کشور می‌تواند در رفع نیازهای غذایی مردم سومالی موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد