ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

خرمای کب‌کاب بیشترین تولید خرمای آبپخش را شامل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش مسئول مرکز ترویج و تحقیقات کشاورزی بخش آبپخش صبح امروز در بازدید از نخیلات این منطقه گفت: بیشترین رقم تولید خرما در بخش آبپخش مربوط به نخیلات کب‌کاب است که در منطقه به وفور شاهد آن هستیم.

محمداسماعیل شفیعی اظهار داشت: بخش آبپخش با دارا بودن 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل و 8 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود.

وی افزود: این بخش به دلیل استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروهای فعال در عرصه کشاورزی توانسته است نقش بسزایی در کارآفرینی و اشتغال را به خود اختصاص دهد و سالانه بیش از 3 هزار نفر به طور فصلی در بخش نخیلات فعالیت می‌کنند.

شفیعی تصریح کرد: مجموعه جهاد کشاورزی بخش آبپخش توانسته است رسالت خود در بخش کشاورزی را به نحو مطلوب در راستای توسعه و ترویج سیاست‌های نوین و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی ایفا کند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: در بخش آ»پخش جهاد کشاورزی توانسته است با توصیه‌های علمی و فنی کشاورزان منطقه ره متقاعد کند و فعالیت‌های کشاورزی خود را از مرحله سنتی به مرحله پیشرفته و مکانیزه سوق دهد.

محمد اسماعیل شفیعی ادامه داد: تمامی این تلاش‌ها برای بهبود زندگی کشاورزان ، افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان تولید خرما در منطقه بوده و نقش مهمی در خودکفایی داشته است.

این کارشناس کشاورزی ابراز داشت: با دست‌یابی به رشد ، توسعه و شکوفایی همه‌جانبه در در تولید محصولات خرما در بخش آبپخش شاهد شکل‌گیری مسائل و مشکلاتی در سطح منطقه هستیم که نارضایتی کشاورزان و نخلداران را به دنبال داشته است.

شفیعی قیمت خرما را یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان دانست و یادآور شد: در حالی که قیمت خرید تضمینی خرما 510 تومان بابت هرکیلوگرم و قیمت خرید توافقی خرما 550 تا 600 تومان بابت هر کیلوگرم است ، شاهد آن هستیم که دلالان و واسطه‌گران با قیمتی قریب به 300 تومان اقدام به خرید محصولات تولیدی کشاورزان منطقه می‌کنند.

وی اصافه کرد:‌با توجه به هزینه بالای تولید محصول خرما در مراحل داشت تا برداشت با مبلغ خریداری محصول توسط دلالان حتی هزینه‌های جاری تولید محصول به کشاورزان بازگشت داده نمی‌شود و کشاورزان به دلیل در اختیار نداشتن امکانات و فضای کافی توانایی نگهداری خرما تا زمان خرید تضمینی این محصول را ندارند.

شفیعی تاکید کرد: مجموعه جهاد کشاورزی متولی تولید محصولات کشاورزی است و وظیفه بازاریابی و تنظیم بازار بر عهده مجموعه بازرگانی است که جهاد کشاورزی همکاری و تلاش مستمری در این زمینه با بازرگانی داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد