ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

برای حل مشکلات نخلداران چاره ریشه‌ای اندیشیده شود

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش صبح امروز در بازدید از نخیلات شهر آبپخش گفت: آبپخش یکی از قطب‌‌های مهم کشاورزی استان است و با تولید بیش از 45 هزار تن خرمای سالانه قریب به نیمی از تولیدات خرمای شهرستان دشتستان را به خود اختصاص داده است.

محمد افتخاری اظهار داشت: مشکلات مربوط به قیمت و فروش خرما از مسائل و مشکلاتی است که نخلداران و کشاورزان منطقه هرساله در فصل برداشت محصولات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌طلبد مسئولین استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل به شکل ریشه‌ای اقدام کنند.

وی افزود:‌طبق آمار موجود بالغ بر 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل در بخش آبپخش وجود دارد و درآمد حاصل از فروش محصولات خرما بخش مهمی از درآمد سالانه 4 هزار و 200 خانواری که از طریق کشاورزی امرار و معاش می‌‌کنند را تامین می‌کند.

افتخاری ادامه داد: بنابر اظهار نظرات نخلداران و کارشناسان کشاورزی تولید هر کیلوگرم خرما بالغ بر 400 تومان هزینه در بر دارد و این درحالی است که با آغاز فصل برداشت محصولات خرما دلالان با قیمتی کمتر از هزینه تولید این محصول به خرید آن اقدام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش تصریح کرد: اگر خرید خرما با قیمت تضمینی 510 تومان هم‌اکنون اجرایی و عملیاتی شود ،‌ راه بر روی دلالان مسدود شده و زمینه فروش خرمای کشاورزان با قیمتی مناسب فراهم می‌آید.

محمد افتخاری اذعان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشاورزان و نخلداران منطقه به دلیل نامشخص بودن زمان خرید تضمینی خرمای تولیدی و در اختیار نداشتن امکانات و فضای کافی جهت نگهداری خرما اقدام به فروش محصولات تولیدی خود می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: از مسئولین ارشد استان انتظار داریم برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان و باغداران منطقه چاره‌ای بیندیشند و با زمینه‌سازی و پیگیری جهت اجرای بند 134 قانون بودجه سال 90 زمینه را برای حضور معامله‌گران واقعی و بخش خصوصی فراهم آورند تا شاهد رونق بیش از پیش بازار خرما باشیم.

افتخاری عنوان داشت:‌ سالانه عده‌ زیادی در منطقه آبپخش و شهرستان دشتستان در زمینه خرما فعالیت دارند و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به جهاد اقتصادی مزین شده است بهبود وضعیت نخلداران و بازار خرما می‌تواند گام مهمی در تحقق این شعار اقتصادی و اهداف والای آن داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش به تعطیلی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش اشاره کر و گفت:‌ در دوران فعالیت این شرکت شاهد فعالیت و اشتغال بالغ بر 180 نفر از منطقه آبپخش و مناطق همجوار در این شرکت بوده‌ایم و فعال‌سازی مجدد آن علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند زمینه بهبود بازار خرما را فراهم آورد.

محمد افتخاری افزود: کشاورزی یکی از فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است و توجه با این مساله باعث کاهش وابستگی اقتصاد به صنایع نقت و گاز و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: عدم توجه به کشاورزی در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌تواند رکود اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد