ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

راه‌اندازی بسته‌بندی‌خرمای‌آبپخش‌زمینه‌ساز‌ رونق‌خرمای‌شهرست

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ،‌بخشدار آبپخش صبح امروز در بازدید از نخیلات بخش آبپخش گفت: تعطیلی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش در سال‌های اخیر را می‌توان یکی از اساسی‌ترین مشکلات بازار خرمای منطقه در سال‌های اخیر دانست.

احمد خرم‌روز گفت:‌ بنابر اطلاعات موجود به علت بدهی بانکی در سنوات اخیر شاهد رکود سرمایه‌ چندصد میلیون تومانی و دستگاه‌های پیشرفته بسته‌بندی خرما در انبار‌ها و سوله‌های این شرکت هستیم.

وی افزود:‌ راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای رونق بازار خرمای شهرستان حل برخی از مشکلات باغرادان و ایجاد فرصت‌های شغلی که از سیاست‌ها و دغدغه‌های اصلی دولت‌های عدالت‌محور نهم و دهم است ، می‌باشد.

خرم‌روز در همین راستا خاطرنشان ساخت: اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که در سال‌های گذشته قریب به 200 نفر در دو شیفت کاری هشت ساعته در این شرکت اشتغال داشته‌اند و هم‌اکنون حدود 4 سال است به دلیل تعطیلی این شرکت شاهد حذف این فرصت‌های شغلی هستیم.

این مسئول حضور دلالان در بازار خرما را نگران کننده دانست و ابراز داشت: در حالی که شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم خرما را 510 تومان و قیمت توافقی را بین 550 تا 600 تومان اعلام کرده است شاهد آن هستیم که دلالان و واسطه‌گران این بازار با قیمتی قریب به 300 تومان اقدام به خرید خرمای کشاورزان می‌کنند.

بخشدار آبپخش در همین راستا بیان داشت: بسیاری از کشاورزان توانایی ، وسایل و فضای لازم جهت نگهداری محصولاتشان تا موعد خرید تضمینی محصولات خرما را ندارند و به ناچار محصولات خود را به دلالان می‌فروشند.

احمد خرم‌روز عنوان داشت: اگر سازمان تعاونی روستایی استان که متولی خرید خرماست ، اعتبارات لازم جهت خرید خرما را در اختیار شرکت‌های تعاونی روستایی قرار دهد شاهد بسته شدن راه خرید خرما بر دلالان خواهیم بود.

خرم‌روز با بیان اینکه 80 درصد جمعیت آبپخش با باغداری و خرما در ارتباط هستند ،‌ گفت: 4 هزار و 200 خانوار آبپخشی از طریق خرما امرار و معاش می‌کنند و به دلیل وابستگی خرما به اقتصاد مردم حل این مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در بخش آبپخش حدود 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل وجود دارد و بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیر کشت درخت‌های نخل است.

خرم‌روز بیان داشت:‌ آبپخش یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و اقتصادی استان است و با تولید 45 هزار تن خرمای سالانه بالغ بر 30 درصد تولیدات خرمای استان را به خود اختصاص داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد