ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

عزاداری ائمه معصومین (ع) فرصتی برای تبیین سیره امامان (ع)

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، یک استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی بخش‌های آبپخش ، سعدآباد و شبانکاره ضمن تسلیت ایام شهادت آیت‌الله دشتی نجفی گفت: شهادت آیت‌الله دشتی نجفی تمامی امت اسلامی را داغدار کرد و شهادت علمای دینی را رخنه‌ای بزرگ‌ دانست که جبران آن به سادگی امکان پذیر نیست.
حجت‌الاسلام مقداد پورکریم اظهار داشت: همه ما بر حوادثی که در جامعه اطرافمان می‌گذرد آگاهیم و فعالیت‌های بی وفقه فرق ظاله در سال‌های اخیر در سال‌های اخیر فرماندهان فرهنگی را به تلاطم واداشته تا مقابل این هجمه‌های عظیم فرهنگی ایستادگی کنند.
وی افزود: با شرایط حساس جامعه و شکل‌گیری موج‌های بیداری اسلامی در کشور‌های عربی منطقه و کشور‌های شاخ آفریقا و فعالیت‌های بی‌وقفه وهابیت که هیچ‌کدام از مذاهب اسلامی را قبول ندارند تبیین اهداف و واقعیت‌های اسلامی و سیره پیامبر اکرم و ائمه‌اطهار (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است.
پورکریم ادامه داد: فرقه ظاله وهابیت‌ بیشترین هجمه را علیه شیعیان دارند ، زیرا آن را در تعارض مستقیم با خود می‌بینند و شیعیان را در نقطه مقابل خود می‌بینند.
این روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم عنوان داشت: هر عقل سلیمی در پاسخ به حمله دشمنان خبیث یا به حمله متقابل می‌پردازد و یا از خود دفاع می‌کند و ما باید در مقابل دشمنان دین مبین اسلام و مذهب شیعه ایستادگی کنیم.
حجت‌الاسلام مقداد پورکریم گریه و عزاداری را برنده‌تریم سلاح در برابر تهاجمات دشمنان دانست و افزود: در طول تاریخ شاهد استفاده و بهره‌بری ائمه اطهار (ع) از این سلاح بوده‌ایم و امام صادق(ع) مبلغی را اختصاص می‌دهند که اطرافیانشان پس از ایشان 10 سال عزاداری کنند و از این موارد در زندگی ائمه اطهار (ع) استفاده شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مراسمات مذهبی را باید با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم و ایام شهادن ائمه‌اطهار (ع) فرصت مناسبی است تا به تبیین مظلومیت‌های ایشان بپردازیم.
وی به شرایط کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط حساس کنونی که شاهد شکل‌گیری و پیروزی موج‌های بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه هستیم و ملل اسلامی تشنه معارف هستند تمامی ما وظیفه داریم به بیان و تشریح زندگانی ائمه اطهار بپردازیم.
پورکریم متذکر شد: مردم فرق 4 گانه هیچ آشنایی بر بزرگان مذهب و فرقه خود ندارند ، زیرا اگر می‌دانستند بزرگانشان شاگردان امام صادق (ع) هستند به هیچ نحو مسلک استادی را رها نمی‌کردند و به پیروی از شاگرد نمی‌پرداختند.
این پژوهشگر علوم دینی بیان داشت: مراجع تقلید مسئولان و عهده‌داران فرماندهی دینی جامعه را بر عهده‌دارند و بر این نتیجه رسیده‌اند که باید مراسم سوگواری ائمه اطهار (ع) با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود.
پورکریم بیان داشت: اهمیت برگزاری عزاداری‌های خیابانی و مراسمات باشکوه در این ایام از آن جهت است که در سال‌های اخیر در ایام مراسمات عزاداری و سوگواری شاهد شیعه‌شدن افراد فراوانی از فرق و مذاهب دیگر بوده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد