ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

سفارش 1500 کتاب برای کتابخوانان آبپخشی از طریق طرح کتاب من

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش فعال‌ترین کتابخانه عمومی شهرستان در طرح کتاب من است و تا کنون بالغ بر 1500 کتاب از طریق این طرح دریافت کرده‌ایم.

علی دهقان اظهار داشت:‌ در این طرح کتابخانه بر اساس نیازهای مراجعین اقدام به سفارش کتب و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه عمومی شهر می‌کند و متقاضیان می‌توانند بر اساس ظرفیت رده علمی و اولویت‌های موجود کتب مورد نیاز خود را تهیه کرده و به صورت امانت از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌طرح کتابخوانان حرفه‌ای از طرح‌های پرطرفداری است که توسط سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و زمینه‌ساز افزایش سرانه مطالعه در گروه‌های مختلف سنی می‌شود.

دهقان خاطرنشان ساخت: در این طرح هر ماه از محتوای یک کتاب مسابقه مجازی برگزار می‌شود و به برندگان جوایز نقدی نفیس اهدا می‌شود که کتابخانه عمومی آبپخش در این طرح حضور فعال داشته است.

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد:‌سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان از میزان نشر و مطالعه کتاب اظهار نارضایتی کرده‌اند که می‌طلبد مسئولان فرهنگی با چاره‌اندیشی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

این مسئول ابراز داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش با همکاری شهرداری آبپخش برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در میان شهروندان آبپخشی در حال برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح کتاب مسافر است و در این طرح کتاب‌های موضوعی زا در اختیار مسافران وسایل حمل و نقل عمومی شهرداری به صورت امانت برای مطالعه مردم قرار خواهیم داد.

علی دهقان ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های عمومی سطح استان است و در تمامی برنامه‌های مناسبتی ضمن سال حضور فعال و مستمر دارد و فعالیت این کتابخانه در سطوح مختلف فوق‌العاده است.

وی بیان داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش به صورت متقابل با دانش‌آموزان و دانشجویان آبپخشی ارتباط دارد و بسیاری از ایشان منابع تحقیقی و پژوهشی خود را از طریق طرح‌های فعال در کتابخانه عمومی شهر تامین می‌کنند.

دهقان اضافه کرد: اگر کتابخانه‌های عمومی مساجد در محلات مختلف شهر با کتابخانه عمومی شهر همکاری داشته باشند می‌توان نیاز نوجوانان و جوانان آبپخشی را در برخی موضوعات تامین کرد.

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد: کتاب‌های کمک‌آموزشی در ایام سال تحصیلی بیشترین درخواست را از میان نوجوانان و جوانان به خود اختصاص داده‌اند و کتاب‌های موجود در کتابخانه عمومی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

دهقان اذعان داشت: در کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کتاب‌های کمک‌آموزشی زیادی وجود دارد ولی به دلیل عدم فعالیت مستمر و بابرنامه این کتابخانه‌ها شهروندان نمی‌توانند از آنها بهره‌ای ببرند و تنها شاهد گرد و خاک خوردن این کتاب‌ها هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد