ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تعامل شرکت بهره‌برداری با باغداران ضروریست

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، بخشدار آبپخش صبح امروز در دیدار با باغداران منطقه آبپخش گفت: نخیلات یکی از منابع و ثروت‌های خیل عظیمی از مردم منطقه را تشکیل می‌دهند و مساله آبیاری نخیلات یکی از دغدغه‌های خاطر باغداران را تشکیل می‌دهد.
احمد خرم‌روز اظهار داشت: برای مدیریت صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب باید شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان و کشاورزان با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند و آب‌های موجود به صورت عادلانه میان کشاورزان توزیع شود.
وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و خواسته‌های باغداران تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان آب منطقه‌ای استان و شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان ضروری است و باید کشاورزان و باغداران منطقه نظر خود را درباره زمان پرداخت آب‌بها و فاصله زمانی دریافت آب برای بهبود وضعیت موجود بیان کنند.
خرم‌روز اذعان داشت: در روزهای گذشته گفت‌وگوهایی با جهاد کشاورزی شهرستان برای تامین اعتبار لازم لایروبی کانال‌های آبیاری منطقه آبپخش صورت گرفته‌است و امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد حل این مساله باشیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر در ادامه در رابطه با وضعیت آب‌بهای نخیلات گفت: نرخ‌ آب‌بها بر اساس آیتم‌های مخصوصی محاسبه می‌گردد و طبق جلسات مکرری که در استان و شهرستان برگزار شده است نرخ آب‌بهای سال جاری 260 تومان بابت هر اصله نخل تعیین شده است.
سید مهدی موسوی بیان داشت: نرخ آب‌بهای پیشنهادی بیش از مبلغ فعلی بود و بنده به‌دلیل آشنایی با مشکلات کشاورزان و نخلداران منطقه با اصرار و رایزنی‌های فراوان این مبلغ را به 260 تومان تقلیل دادم.
موسوی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر عملیات پوشش بتنی و کانال‌های درجه یک و دو منطقه را انجام داده است کانال‌های درجه سه و چهار در اختیار جهادکشاورزی استان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد