ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دشتستان به عنوان قطب بزرگ کشاورزی استان بوشهر و جنوب کشور شناخته می‌شود و باید نسبت به تقویت کشاورزان و فراهم کردن امکانات لازم برای این قشر اهتمام ورزیم.
ایوب پاپری مقدم اظهار داشت: در نیمه نخست امسال پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات این قشر انجام دادیم و در بسیاری از موارد به نتایج خوب و قابل قبولی نیز رسیدیم که انتظار داریم در نیمه دوم امسال شاهد شکوفایی کشاورزی در استان باشیم.
وی با اشاره به وضعیت بیمه باغداران و کشاورزان دشتستان خاطرنشان کرد: برای مسئله بیمه باغداران با توجه به خطرات موجود و احتساب 20 درصد بخشودگی این قشر رایزنی کرده‌ایم که انتظار داریم در کمترین زمان منجر به نتیجه مطلوب شود.
پاپری‌مقدم تصریح کرد: تامین اعتبار برای تکمیل انبار تعاونی شبانکاره، رفع مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بتونی کردن جدول‌های آبیاری نخیلات و تسطیح اراضی دیم روستای نظرآقا، رفع مشکلات مربوط به خشکسالی روستای پرچونک از توابع بخش ارم و رفع مشکل جاده بین مزارع روستای ننیزک از موارد مهمی است که پیگیری شده و حمایت خوبی نیز به عمل آمده است.
وی اضافه کرد: تقاضای تأمین خسارت و پرداخت کمک به دامداران روستای ارغون از توابع بخش بوشکان، تقاضای احیا و مرمت و لایروبی قنات‌های موجود در شهرستان، تقاضای تکمیل شبکه آبیاری ایستگاه پمپاژ چم تنگ از توابع بخش آبپخش، تقاضای کمک به کشاورزان برای کف‌زنی چاه‌های کشاورزی، پیگیری احداث سد ذخیره‌ای دالکی و انجام عملیات پوشش کانال زیر دست کانال‌های اصلی درودگاه، ملخرک و حله نیز با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی اجرایی می‌شوند.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش خبر داد و گفت: برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی و شهرک صنعتی در این منطقه اقدامات مناسبی انجام شده و زیرساخت‌ها نیز فراهم شده که انتظار داریم در نیمه دوم امسال اقدامات اولیه برای این مهم صورت پذیرد.
پاپری‌مقدم از تعمیر و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی روستایی در دشتستان خبر داد و افزود: انتقال آب رودخانه شاهپور به کانال حاج مهدی، اصلاح روش آبیاری نخیلات، حفر چاه توسط سازمان آب و انتقال آن به کانال‌های آبیاری، مطالعه احداث دو مجتمع دامپروری در روستای پشت‌پر و رونی و صدور مجوز پرورش آهو، طیور ، کبک و بلدرچین در روستای بخش ارم نیز در سال جاری با موفقیت انجام شده است.
وی اذعان داشت: کشاورزان دشتستان همواره در تولید محصولات خود به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند و در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم شاهد رکوردهای ارزشمند از نظر کمی و کیفی توسط کشاورزان باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد