ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

خرید تضمینی مشکل نخلداران را حل نمی‌کند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر: 300میلیارد ریال تسهیلات خرید توافقی خرما به این استان ابلاغ شده ولی با وجود ابلاغ این تسهیلات تاکنون هیچ پرداختی به واحدهای بسته بندی خرما صورت نگرفته است.
سید حسین حسینی محمدی اظهار داشت: تسهیلات ابلاغ شده به بانک‌ها با نرخ سود 17 درصد است درحالی که مصوبه دولت کارمزد کمتر از 11تا 12درصد است.
وی اضافه کرد: ابلاغ نشدن دستورالعمل لازم، تفاوت در نرخ سود، بی‌رغبتی واحدهای بسته بندی و بدهی‌های معوق این واحدها از جمله عواملی است که موجب شده این تسهیلات تاکنون در استان پرداخت نشود.
 مدیر کل بازرگانی بوشهر گفت: با انجام به‌موقع خرید توافقی خرما بازار این محصول رونق می‌گیرد و کشاورزان می‌توانند محصول خود را با قیمتی مناسب بدون نیاز به واسطه‌های سودجو به دولت بفروشند.
حسینی محمدی افزود: اکنون واسطه‌ها در برخی نقاط استان تکاپوی فراوانی را برای خرید خرما به قیمت ارزان آغاز کرده‌اند، کشاورزان هم به علت نداشتن انبار مناسب برای نگهداری خرما مجبور می‌شوند محصولی را که به قیمتی گرانتر تولید کرده‌اند ارزان بفروشند.
حسینی محمدی تصریح کرد: شش میلیون اصله نخل بارور استان در 37 هزار و 595 هکتار به کشت خرما اختصاص دارد.
 وی با بیان اینکه امسال 155هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود، اظهار داشت: استان بوشهر سومین تولید کننده خرمای کشور است و 14 هزار نفر از طریق نخلداری امرار معاش می‌کنند.
رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به اصناف و واحدهای انرژی‌بر خبر داد.
 حسینی‌محمدی با بیان این مطلب افزود: سازمان بازرگانی استان بوشهر در تنظیم بازار و کنترل اصناف تلاش وافری داشته و شاهد ثبات خوبی در بازار استان هستیم.
وی افزود: همکاری و تعامل اصناف مختلف با اداره کل بازرگانی استان امری ضروری است و موجبات پیشرفت بیشتر را فراهم می‌کند.
رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: انتظار داریم در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اصناف استان بیشترین تعامل را با دولت در ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها داشته باشند.
حسینی‌محمدی تصریح کرد: اصناف در واقع شاکله مهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هستند و اصناف به دلیل اینکه از پایگاه مردمی برخوردارند مورد توجه بیشتری هستند. در بازار استان بوشهر یک روحیه معنوی با توجه به صبغه دینی که در اصناف شاهد آن هستیم،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد