ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

همکاری اولیا و مربیان زمینه‌ساز پیشرفت آینده‌سازان ایران اسلامی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، بخشدار شبانکاره شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این بخش گفت: انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.
مختار چترسنجی اظهار داشت: در تربیت فرزندان و آینده‌سازان ایران اسلامی نهاد‌های تربیتی خانه و مدرسه به عنوان دو بال همکاری می‌کنند و با همکاری پرشورتر و بانشاط‌تر این دو می‌توان زمینه پیشرفت هرچه بهتر آینده سازان ایران اسلامی را فراهم آورد.
وی افزود: فعالیت های آموزش و پرورش منجر به ارتقای تربیتی فرزندان ما می شود و باید با فعالیت جدی در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت بویژه انجمن اولیا و مربیان این مهم را محقق کرد.
چترسنجی عنوان داشت: عرصه تعلیم و تربیت نیازمند پشتیبانی مردمی برای تحقق فعالیت های تعلیم و تربیت است و به همین منظور سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده معرفی شده است.
این مسئول خاطرنشان ساخت: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدرعوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند، و مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی، هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.
بخشدار شبانکاره تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده اند که برای رسیدن به قله تربیتی باید در تربیت فرزندان کوشا باشیم و به همین منظور خانواده در کنار مدرسه می توان نقش آفرینی جدی در برنامه ریزی این نهاد داشته باشد.
مختار چترسنجی خانواده ها را ظرفیت قابل قبولی برای آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: پدران و مادران ما در راستای آرامش فرزندان خود از هرگونه فعالیتی استقبال می کنند و به همین منظور باید برای ارتقای خانواده با شتاب و توام با نشاط تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه پایه اصلی تربیت در خانواده شکل می گیرد، گفت: تقویت انجمن اولیا و مربیان می تواند در تربیت نسل های آینده کشور نیز تاثیرگذار باشد.
چترسنجی ابراز داشت: آموزش احکام اجتماعی اسلام و ارزش‌های اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدارس و خانواده‌ها باید به آموزش ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و زیرساخت‌های اجتماعی جوامع اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند.