ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و کاهش آب‌بها خواسته مردم آبپخش است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در حاشیه بازدید معاون منابع آب وزیر نیرو از سد رییسعلی دلواری دشتستان گفت: مساله آبیاری نخیلات منطقه آبپخش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغداران منطقه آبپخش است و انتظار می‌رود مسئولین با حساسیت خاص برای حل این مساله تلاش کنند.
مصطفی رضایی اظهار داشت: کشاورزان بخش آبپخش بارها با مراجعه به شوراهای شهر و روستا اعتراض‌های خود مبنی بر میزان و نحوه آبیاری نخیلات توسط شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان را بیان داشته‌اند و ما بعنوان نمایندگان مردم درخواست‌های مردم را به مسئولان انعکاس داده و در راستای تحقق خواسته مردم تلاش می‌کنیم.
وی افزود: نخیلات سرمایه و ثروت اصلی بیش از نیمی از مردم شهر و بخش آبپخش هستند و تاثیر دسترسی به منابع آبی در کیفیت و میزان تولید محصول خرما که دغدغه اصلی کشاورزان و تولید کنندگان خرما و باغداران است.
رضایی تصریح کرد: کشاورزان آبپخشی بارها با مراجعه به شورای اسلامی شهر اعتراض خود را نسبت به دریافت تنها یک دور آبیاری نخیلات در نیمه نخست بیان داشته و خواسته خود را دریافت سه تا چهار دور آبیاری نخیلات در طول سال هستند.
این مسئول ابراز داشت:‌ انتظار می‌رفت با بهره‌برداری آب از سد رییسعلی دلواری شاهد بهبود وضعیت آبیاری نخیلات منطقه باشیم ولی در سال‌های اخیر نه تنها بهبود در وضعیت آبیاری وجود نداشته بلکه شاهد نگرانی کشاورزان نیز بوده‌ایم.
رییس شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: در سال‌های گذشته کشاورزان و نخلداران سه تا چهار آب برای آبیاری نخیلات دریافت می‌کرده‌اند ولی در سال جاری کشاورزان منطقه در نیمه اول سال تنها یک آب دریافت کرده‌اند.
مصطفی رضایی اظهار داشت: انتظار می‌رود سازمان آب منطقه‌ای استان با رسیدگی به این مساله زمینه را برای بهبود آبیاری نخیلات و جلب رضایت کشاورزان منطقه تلاش خود را به کار گیرند.
وی با اشاره به افزایش نرخ حق‌آبه نخیلات در سال جاری افزود: در سال جاری شاهد افزایش 40 تومانی نرخ‌ آب‌بهای نخیلات بوده‌ایم و این میزان از 220 تومان به 260 تومان افزایش یافته که اعتراض و نگرانی شدید کشاورزان منطقه آبپخش را به دنبال داشته است.
رضایی اذعان داشت: اقتصاد جمع کثیری از مردم دشتستان علی‌الخصوص آبپخش به خرما وابسته است و از مسئولان آب استان انتظار داریم با بهبود وضعیت آبیاری نخیلات زمینه رونق بازار خرمای منطقه را مهیا سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد