ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تلاش برای ایجاد شبکه آبیاری در 4 هزار هکتار از اراضی گلدشت

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از سد رییسعلی دلواری شهرستان دشتستان گفت: رونق کشاورزی تاثیر مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی دارد و مسئولان باید برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی کشور تلاش کنند.

ایوب پاپری مقدم اظهار داشت:‌ در ماه‌های اخیر پیگیری‌هایی برای ایجاد شبکه آبیاری 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه گلدشت شهرستان دشتستان از سد رییسعلی دلواری دولت را متقاعد کرده‌ایم تا مردمی که در کنار این تاسیسات قرار دارند بتوانند از آن بهره‌برند.

وی افزود: ایجاد اشتغال یکی از سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر بوده‌است و در صورتی که دولت برای اجرای این طرح تلاش کند می‌توان زمینه اشتغال قریب به 4 هزار نفر از دشتستانی‌ها در عرصه کشاورزی را مهیا ساخت.

پاپری مقدم ابراز داشت: خواسته ما اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی به بند انحرافی تزریق شود تا از تعطیلی این کارگاه جلوگیری شود و معاون استاندار نیز در این زمینه قول مساعد داده‌اند.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: در سال اخیر افزایش نرخ آب‌بها زمینه‌ساز نگرانی و تشویش خاطر کشاورزان را بوجود آورده و با توجه به رکود بازار خرما و مشکلات بازار خرما انتظار داریم مسئولان در این زمینه تجدیدنظر کرده و نرخ آب‌بها را از 260 تومان به 220 تومان کاهش دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه میزان تولید خرمای هر اصله نخل قریب به 30 کیلوگرم است ، اذعان داشت: درآمدزایی هر اصله نخل در سال به طور متوسط 9 هزار تومان است و هزینه‌های جاری نخیلات در طول سال 80 درصد این میزان را در دست می‌گیرد و با توجه به وضعیت موجود افزایش نرخ آب‌بها سبب عدم رضایت کشاورزان منطقه شده است.

ایوب پاپری مقدم تاکید کرد: در سال جاری قریب بالغ بر 35 درصد نخیلات منطقه ثمردهی نداشته‌اند و مابقی نخیلات نیز ثمردهی بسیار کمی داشته‌اند و این مساله به دلیل کم‌آبی استان در سال‌های اخیر ، ریز گردها و سایر عوامل محیطی است.

پاپری مقدم عنوان داشت: قیمت خرید خرما از کشاورزان در سال حاری 300 تا 350 تومان بوده است و قیمت فروش خرما در بازار متاثر از فعالیت واسطه‌گران و بسته‌بندی و ... است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد