ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

15 درصد از کشاورزان منطقه آب‌بهای خود را پرداخت کرده‌اند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر ظهر امروز در بازدید از سد رییسعلی دلواری دشتستان گفت: در سال 89 شاهد سه دوره آبیاری نخیلات بخش آبپخش بوده‌ایم.

سید مهدی موسوی در همین راستا اظهار داشت: در سال 89 شاهد دو دوره آبیاری نخیلات قبل از برداشت محصولات و یک‌ دوره آبیاری نخیلات پس از برداشت محصولات نخلداران بوده‌ایم.

وی افزود: در سال جاری شاهد یک دور آبیاری نخیلات بخش آبپخش در شش ماهه نخست سال بوده‌ایم و آبیاری نخیلات در مرحله پس از برداشت محصولات خرما که مهم‌ترین دور آبیاری است از 18 مهر در بخش آبپخش آغاز شده است.

موسوی در رابطه با فعالیت‌های عمرانی شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر اذعان داشت: در سال جاری در بخش آبپخش شاهد لایروبی کانال‌های آبیاری بخش بوده‌ایم که موجب افزایش راندمان و سرعت انتقال آب به باغات منطقه می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: در راستای انجام هرچه بهتر طرح لایروبی کانال‌های آبیاری در مسیرهای صعب‌العبود با استفاده از نیروی انسانی و کارگرهای مخصوص به لایروبی این دست از کانال‌ها پرداخته‌ایم.

سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: در اواسط مهرماه شاهد پخش قبوض آب‌بهای نخیلات منطقه آبپخش بوده‌ایم و در روزهای ابتدایی قریب به 15 درصد از نخلداران منطقه به پرداخت آب‌بهای خود اقدام کرده‌اند.

سید مهدی موسوی تصریح کرد: در سال 90 با افزایش آب‌بها از 220 تومان به 260 تومان شاهد افزایش 30 تومانی آب‌بها بوده‌ایم و 10 تومان مالیات بر ارزش افزوده بنا بر قوانین کشور بر این میزان افزوده شده است که خارج از اختیارات شرکت است.

وی افزود: خواسته ما از کشاورزان منطقه آب‌پخش این است با پرداخت به موقع آب‌بها ما را در امر نگهداری و گسترش شبکه‌های آبیاری و بهبود وضعیت آبیاری شبکه یاری کنند.

موسوی افزود: میزان استاندارد نخیلات 150 اصله نخل در هر هکتار زمین کشاورزی است و آبیاری بر اساس مبناهای علمی بابت هر 100 اصله نخل 4 ساعت صورت می‌پذیرد و افزایش این میزان باعث ایجاد زه در زمین‌های کشاورزی می‌شود.

این مسئول از تبدیل شبکه آبیاری سعدآباد و دالکی به 4 قسمت خبر داد و خاطرنشان ساخت: این امر با توجه به قانون تمرکز آب باعث صرفه‌جویی در مصرف آب ، افزایش کارایی ، شتاب ، سرعت و استفاده بهینه از منابع آب می‌شود.

سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: در منطقه تنگستان با وجود کاهش شدید منابع آب و خطر کم‌آبی با مدیریت صحیح و همکاری مردم این بحران را پشت سر گذاشتیم.

موسوی در رابطه با حجم آب موجود در شبکه آبیاری آبپخش ، سعدآباد و تنگستان یادآور شد: حجم آب موجود در شبکه آبیاری آبپخش 6 هزار لیتر در ثانیه ، سعدآباد 2هراز و 900 لیتر در ثانیه و در تنگستان 15 لیتر در ثانیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد