ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ‌در بازدید مسئولان منابع آب ایران از شبکه آبیاری و زهکشی دالکی اظهار کرد: دشتستان دارای بهترین اراضی کشاورزی در منطقه آبپخش و سعدآباد و پشتکوه است و باید با تامین آب مورد نیاز نسبت به رشد بیش از پیش کشاورزی در این شهرستان اهتمام ورزیم.
ایوب پاپری مقدم اظهار داشت: با وجود تلاش بسیار زیادی که مسئولان آب منطقه‌ای بوشهر و مدیران منابع آب انجام داده‌اند، وضعیت آب در دشتستان مطلوب نیست و نخلداران با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه هستند.
وی با بیان اینکه 7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند، افزود: در حال حاضر 7 میلیون اصله نخل در این شهرستان با تولید سالانه 130 هزار تن خرما به دلیل خشکسالی و کمبود آب در معرض خشک شدن قرار گرفته است.
پاپری‌مقدم با تاکید بر تسریع در احداث سد دالکی افزود: بر اساس بررسی‌های علمی، احداث سد دالکی می‌تواند در هر دوره بارندگی مناسب تا 2 برابر آب مورد نیاز نخیلات این منطقه را تامین کند.
وی همچنین در ارتباط با احداث سد تنگ ارم دشتستان نیز گفت: مطالعه فاز یک آن تمام شده و برای اجرایی کردن این سد با هدف تامین آب شرب منطقه، 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید می‌رود با همکاری مسئولان اجرایی و با تلاش دسته‌جمعی، این امر نیز با موفقیت اجرایی شود.
مسعود نصوری، معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز در این بازدید به تاکید استاندار بر رفع مشکلات آبی استان اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت وضعیت آب استان بوشهر، پیگیری‌های جدی با دفتر رئیس جمهوری در زمینه مصوبه‌های سفر اول، دوم و سوم در مورد احداث سدهای استان صورت گرفته است.
فرماندار دشتستان نیز در این بازدید اظهار کرد: دشتستان با وجود بیشترین سطح زیر کشت نخیلات، باغ‌ها و صیفی‌جات نیاز به بیشترین حجم آب در استان بوشهر دارد که از وجود سفره‌های خوب زیر زمینی آب و دو رودخانه دالکی و شاپور باید بخوبی استفاده شود.
غلامحسین خسروی عنوان کرد: احداث سد دالکی در این ارتباط اقدامی بسیار خوب است که تلاش می‌کنیم با اختصاص اعتبارات شهرستانی و پیگیری اعتبارات ملی کار به شکلی پیش برود که سد هر چه زودتر مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد