ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تصمیم‌گیری‌های جدی برای بهبود وضعیت نخیلات

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، نماینده شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش آبپخش عصر امروز در جمع باغداران گفت: باید آبیاری با شیوه‌های جدید و کارشناسی شده در راستای کاهش مصرف آب قرار گیرد.
حسن فریبرزی اظهار داشت: در روزهای آینده با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش آبپخش تصمیم‌گیری‌هایی خواهیم داشت که قطعا این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس نظریه‌های کارشناسی علم کشاورزی بوده و تاثیر بسزایی می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری کمک قابل توجهی کند.
وی افزود: قریب به 80 درصد جمعیت بخش آبپخش با کشاورزی و نخلداری ارتباط مستقیم دارند و شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش در ماه‌های اخیر پیگیری‌های شایان توجهی در راستای حل این مسائل و مشکلات داشته‌اند.
فریبرزی اذعان داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده سالانه قریب به 3000 نفر به طور فصلی در زمینه نخلداری فعالیت دارند که روند و مساله آبیاری اراضی نخیلات تاثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر این امر می‌تواند وارد سازد.
این مسئول با اشاره به توان بالقوه آبپخش در زمینه نخلداری ، خاطرنشان ساخت: بخش آبپخش با دارا بودن 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل و 8 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود.
فریبرزی تصریح کرد: بهبود وضعیت نخیلات منطقه آبپخش تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد و گام مهمی در راستای تحقق اهداف والای جهاد اقتصادی جهاد اقتصادی است و باید مسئولات ذیصلاح در راستای حل این مشکلات با تمام توان گام بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد