ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش قیمت آب‌بها شوکی بر کشاورزان دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، رییس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دشتستان گفت: کشاورزی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه آبپخش و شهرستان دشتستان است و شورای اسلامی شهر آبپخش با تمام توان پیگیری‌های لازم برای مرتفع ساختن مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان دشتستان را انجام خواهد داد.
مصطفی رضایی عنوان داشت: در ماه‌های اخیر افزایش ناگهانی نرخ آب‌بها مانند شوکی بر ساختار کشاورزی آبپخش وارد ساخت و کشاورزان منطقه در تماس‌ها و مراجعات مکرر به شورای اسلامی شهر آبپخش خواستار کاهش میزان نرخ آب‌بهای نخیلات هستند.
وی به اشاره رکود شدید بازار خرما در سال‌های اخیر افزود: در 2 سال اخیر بازار خرما با رکود شدید فراوان بوده و این مساله مشکلات مالی فراوانی برای کشاورزان به دنبال داشته است و ایشان توان پرداخت حق‌آبه با این میزان افزایش را ندارند.
رضایی خاطرنشان ساخت: در ملاقات هفته گذشته با معاون وزارت نیرو داشتم مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان در زمینه مسائل آبیاری اراضی کشاورزی را مطرح کردم و خواستار رسیدگی جهت رفع این مشکلات شدم.
این مسئول ابراز داشت: بر اساس تبصره 2 ماده 33 قانون توزیع عادلانه آب ؛ در مواردی که جلوگیری از ضرر کشاورزان و یا تشویق آنها به کشت محصولات اساسی تخفیف خاصی را اقتضاء کند وزارت نیرو می‌تواند با تصویب هیئت دولت تخفیف لازم را منظور نماید و ما خواستار تلاش برای رفع مشکلات نخلداران بر اساس اختیارات قانونی هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر آبپخش تصریح کرد: نبض اقتصادی مردم شهر آبپخش به کشاورزی و نخلداری وابسته است و امیدواریم محصولات با پیگیری مسائل و مشکلات باغداران و تلاش برای رفع آنها زمینه رونق اقتصادی کشاورزان منطقه را فراهم آورند.
 رضایی بیان داشت: فرماندار دشتستان از ابتدای ورود به شهرستان دشتستان با حساسیت خاص برای رفع مشکلات کشاورزان داشته‌اند و در مذاکراتی که با ایشان داشتم قول مساعد جهت پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان و تلاش برای رفع مشکلات را داده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد