ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

از سال 88 تا کنون: احداث 220 کیلومتر کانال آبیاری در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، رییس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان صبح امروز در جمع باغداران بخش‌های آبپعش ،‌ سعدآباد و مرکزی گفت: در دولت‌های خدمتگذار نهم و دهم اقدامات شایان ذکری در راستای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی کشور صورت گرفته است.

حسین قیصری اظهار داشت: از سال 88 تا کنون 220 کیلومتر کانال آبیاری درجه 3 و 4 توسط جهاد کشاورزی احداث شده و آماری بی‌سابقه در خدمات رسانی به بخش کشاورزی است.

وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب تا قبل از دولت نهم قریب به 350 کیلومتر کانال‌های آبیاری درجه 3 و 4 در شهرستان احداث شده و در دولت در دو سال اخیر با احداث 220 کیلومتر کانال آبیاری گام مهمی در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان دشتستان برداشته است.

قیصری در رابطه با اقدامات جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان دشتستان بیان داشت: جهاد کشاورزی برای خدمات‌رسانی بهتر به کشاورزان که خیل عظیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند 1 هزار و 8 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را مورد مطالعه طرح زهکشی قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری تاثیر مهمی در بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان دشتستان دارد و برای تحقق این امر دو پایلوت 200 هکتاری برای اصلاح شیوه‌های آبیاری در بخش‌های آبپخش و سعدآباد مورد مطالعه قرار داده‌ایم و در انتظار تصویب بودجه برای اجرای این طرح‌ها هستیم.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان ابراز داشت: عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند بر بهبود بازار خرما تاثیر گزارد و بسته‌بندی مناسب خرما از عواملی است که تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت بازار خرما می‌تواند داشته باشد.

حسین قیصری افزود: کشاورزان و نخلداران شهرستان با بسته‌بندی محصول تولیدی خرمای خود با شیوه‌های صنعتی و سنتی  در اندازه‌های مصرفی می‌توانند زمینه بهتر فروش و رونق بازار خرما را فراهم آورند.

قیصری افزود: دولت برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان و سامان‌دهی فعالیت‌ها تصمیم بر جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کشاورزان دارد و از کشاورزان می‌خواهیم با ثبت نام در سایت  /www.shenasnameh.maj.ir زمینه خدمت‌رسانی هرچه بهتر را مهیا سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد