ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

عمل به دستورات اسلام عامل سلامت روانی انسان‌هاست

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ،‌ امام جمعه آبپخش در مراسمی که به مناسبت هفته بهداشت روان در جمع هنرجویان هنرستان پردیس آبپخش گفت: بهداشت روانی از مسائل مهمی است که متاسفانه آنگونه که شایسته است در جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت: زندگی انسان از دو بعد معنوی یا مادی تشکیل شده است و بهداشت جسم که افراد در زندگی‌شان به آن توجه زیادی دارند مربوط به بعد مادی انسان است که در دستورات اسلام نیز تاکیدات فراوانی بر آن شده‌است.

وی افزود: جسم مرکبی برای روح و روان انسان است و همانگونه که انسان برای سلامتی جسم و بعد مادی و حیوانی خویش تلاش می‌کند باید برای سلامت روح و روان که راکب جسم است نیز تلاش کند.

رضایی عنوان داشت: عامل دستیابی به سلامت روانی‌ دوری از معاصی و گناهان و ناهنجاری‌های رفتاری ، اجتماعی ، اخلاقی و ... است و باید تمام هم و غم خود را برای حفظ سلامت و بهداشت روانی به کار گیریم و از آنچه سلامت روانی را به خطر می‌اندازد دوری کنیم.

این مسئول با اشاره به اخمیت سلامت روانی در دین مبین اسلام تصریح کرد: در دین مبین اسلام دستوراتی برای زندگی بهتر انسان‌ها وجود دارد و باید با عمل به این دستورات زمینه سربلندی و سلامت روحی و روانی خود را فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی ابراز داشت: حفاظت از سلامت روحی و روانی وظیفه بزرگی است که بر عهده انسان‌ها گذاشته شده و عدم توجه به سلامت روانی باعث ایجاد اختلالات و ظهور ناهنجاری‌هایی در زندگی انسان می‌شود.

رضایی با اشاره به سخنی از رهبر فقید انقلاب خاطرنشان ساخت: انسان دینی است که اسلام با عمل به دستورات آن می‌تواند به سلامت روانی دست پیدا کند و در دنیا و آخرت به سربلندی برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد