ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش حجم آب ورودی شبکه‌ آبیاری دالکی

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفتت: در اثر بارش باران در روزهای گذشته شاهد افزایش آب شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد بوده‌ایم.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: افزایش حجم آب در بخش سعدآباد خوشحالی و مسرت کشاورزان به ویژه باغداران را به دنبال داشت و شاهد بهبود وضعیت آبیاری در این بخش بوده‌ایم.
موسوی عنوان داشت: شبکه آبیاری دالکی یک کانال اصلی به طول 23 کیلومتر دارد که به دو منطقه بالادست و پایین‌دست تقسیم شده و بیش از یک‌میلیون و 300 هزار اصله نخل از آن مشروب می‌شوند.
این مسئول با اشاره به تقسیم کانال اصلی آبیاری حاج مهدی به چهار قسمت تصریح کرد: این امر سبب افزایش راندمان انتقال آب، شتاب و سرعت بیشتر به جریان آب و آبیاری بهتر نخیلات می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: تقسیم کانال‌های آبیاری به چهار قسمت سبب می‌شود تا با تمرکز آب در یک قسمت شاهد افزایش راندمان توزیع آب باشیم.
موسوی خاطرنشان کرد: آب ناشی از وقوع سیل به دنبال بارش باران موجب افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد شد و سرعت آبیاری نخیلات این بخش را افزایش داد.
موسوی بیان داشت: تا قبل از بارش باران شاهد آبیاری قسمت اول از نخیلات تحت پوشش کانال اصلی آبیاری بودیم ولی با بارش باران نخیلات تحت پوشش قسمت دوم این کانال نیز آبیاری شدند.
وی ادامه داد: کارشناسان و ماموران شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به طور شبانه‌روزی در شبکه حضور دارند و با مدیریت صحیح زمینه بهبود وضعیت آبیاری را مهیا می‌سازند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اضافه کرد: آب ناشی از بارش باران و سیل سرشار از مواد مغذی است که برای نخیلات فواید زیادی دارند و کشاورزان از این بابت شادمان و مسرور گشتند.
موسوی تاکید کرد: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خدمت به کشاورزان را هدف اصلی خود قرار داده و از تمام توان برای بهبود وضعیت کشاورزان بهره‌ می‌بریم.
وی دشتستان را یکی از قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی دانست و افزود: مقام معظم رهبری سال جاری را سال "جهاد اقتصادی" نامیده‌اند و باید در این سال از تمام ظرفیت و پتانسیل برای تحقق این هدف و رونق اقتصادی منطقه بهره‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد