ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نصب دریچه هیدرولیکی برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در بازدید از شبکه آبیاری بخش سعدآباد گفت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر همواره بهبود وضعیت و زیرساخت‌های کشاورزی و باغداری منطقه را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌‌ و در این مسیر گام برمی‌دارد.
وی افزود: آبیاری از عوامل مهمی است که تاثیر بسیار زیادی در میزان کیفی و کمی تولید محصولات کشاورزی دارد و توانسته‌ایم خدمات ارزنده‌ای در این راستا به کشاورزان ارائه دهیم.
موسوی کشاورزی را یکی از مشاغل ارزنده مردم منطقه دانست و بیان داشت: کشاورزی از عواملی است که سبب پیشرفت اقتصادی مناطق می‌شود و همواره رسیدگی بر امور کشاورزان از اهداف مسئولان بوده است.
این مسئول بیان داشت: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه کشاورزی استان بوشهر استفاده کنیم تا بتوانیم در رشد اقتصادی موثر باشیم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان داشت: در دولت‌های خدمتگزار نهم و دهم خدمات فراوانی در راستای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی برداشته شده و شاهد بهبود وضعیت کشاورزی کشور بوده‌ایم.
موسوی با اشاره به آبیاری بیش از یک‌میلیون و 300 هزار اصله نخل توسط شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد، تصریح کرد: شبکه آبیاری دالکی یک کانال اصلی به طول 23 کیلومتر دارد که به دو منطقه بالادست و پایین‌دست تقسیم شده و بیش از یک‌میلیون و 300 هزار اصله نخل از آن مشروب می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد وقوع خشکسالی و کم‌آبی در کشور بوده‌ایم و مدیریت منابع آبی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشیم و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر همواره بر این مهم تاکید داشته است.
موسوی کانال حمدانی بخش سعدآباد را یکی از مهم‌ترین کانال‌های آبیاری این بخش دانست و اعلام کرد: با برنامه‌ربزی‌های شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر در هفته آینده شاهد نصب دستگاه‌های هیدرولیکی کنترل آب در این کانال خواهیم بود.
این مسئول در همین راستا بیان داشت: آب از مهم‌ترین منابع در پیشرفت و توسعه کشاورزی است و نصب این دریچه‌های هیدرولیکی سبب جلوگیری از هدررفت بیهوده آب‌های کشاورزی می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر تاکید کرد: آب‌بها تنها درآمد این شرکت برای خدمات‌رسانی به کشاورزان است و از کشاورزان می‌خواهیم با پرداخت به موقع آب‌‌بهای خود ما را در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر یاری رسانند.
موسوی افزود: با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا در سالی که توسط مقام معظم رهبری به "جهاد اقتصادی" مزین شده است به توسعه کشاورزی و تحقق این هدف والا تلاش خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد