ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش 3 برابری حجم آب شبکه آبیاری دالکی در سعدآباد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: آبیاری اراضی کشاورزی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر بسزایی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان است و مسئولان همواره در راستای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان و رسیدگی و رفع مشکلات کشاورزان گام برداشته‌اند.
موسوی با بیان اینکه نیمی از مردم شهرستان دشتستان فعالیت کشاورزی دارند، عنوان داشت: باید از تمام توان و ظرفیت برای پیشرفت و توسعه کشاورزی استان بوشهر استفاده کنیم تا شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم ولایتمدار دشتستان باشیم.
این مسئول بیان داشت: پس از وقوع نخستین بارش پاییزی در استان‌های بوشهر و فارس شاهد افزایش سه برابری حجم آبیاری شبکه‌آبیاری دالکی و بخش سعدآباد بودیم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اضافه کرد: در روزهای پس از بارندگی حجم آب موجود در کانال آبیاری دالکی سعدآباد از سه متر به 10 متر افزایش یافت و این امر زمینه مسرت و شادمانی کشاورزان را فراهم آورد.
موسوی متذکر شد: آب ناشی از این سیلاب حاوی مواد مغذی فراوانی بود و کشاورزان منطقه سعدآباد تمایل زیادی به استفاده از این آب برای آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات خود داشتند.
وی ادامه داد: با توجه به تقسیم کانال آبیاری حاج مهدی بخش سعدآباد به چهار قسمت مساوی آبیاری هر قسمت در مدت 20 روز انجام می‌شد و با وقوع سیلاب ناشی از باران دبی آب ورودی به این شبکه آبیاری افزایش یافت و با مدیریت صحیح منابع آبی توسط ماموران و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر نهایت استفاده را از سیلاب بوجود آمده در راستای آبیاری مطلوب نخیلات منطقه کردند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان داشت: ظرفیت کانال آبیاری اصلی حاج مهدی در شبکه دالکی 12.5 متر مکعب در حالت پیک است و با بارش باران شاهد افزایش این میزان بوده‌ایم.
موسوی ابراز امیدواری کرد: در صورت تداوم باران در استان بوشهر با توجه به محدودیت منابع آبی در استان بوشهر ان‌شاالله مشکلات توزیع آب در اراضی کشاورزی و نخیلات تا حدود زیادی برطرف می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم آب‌بهای نخیلات خود را به موقع پرداخت کنند و این امر در افزایش راندمان فعالیت این شرکت در افزایش راندمان عملکرد و تعمیر و نگهداری بسیار مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد