ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

امام علی(ع) نخستین کسی است که کتاب نوشت

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg 

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، بخشدار آبپخش عصر امروز در مراسم تجلیل از نویسندگان و فرهیختگان آبپخش گفت: در دین مبین اسلام که کامل‌ترین ادیان است تاکیدات فراوانی بر امر دانش‌اندوری و مطالعه شده است و این مهم اهمیت این امر در پیشرفت جامعه اسلامی را به اثبات می‌رساند.
احمد خرم‌روز اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم پیامبر بزرگ اسلام (ص) را به خواندن سفارش می‌کند و این بیانگر جایگاه کتاب و کتابخوانی در اسلام است و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید توجه گسترده‌ای به بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه داشته باشند.
خرم‌روز تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی ارتقای سطح فرهنگ جامعه را به دنبال دارد و امت اسلام نباید از این امر بسیار مهم غافل باشند.
این مسئول جهان امروز را جهان دانایی و دانش دانست و اذعان داشت: جهان امروز جهان دانایی است و دانایی از راه توجه و اهمیت دادن آحاد جامعه به کسب علم و دانش پدید می‌آید.
بخشدار آبپخش با اشاره به اهمیت مطالعه، کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: نخستین کسی که کتاب نوشت امام علی (ع) است و اهمیت توجه به کتاب به حدی است که نخستین آیات الهی که بر پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نازل شد، ایشان را امر به خواندن کرده است.
خرم‌روز بیان داشت: تحقیق و مطالعه در جامعه ایران اسلامی دمیده شده و مردمان متدین و ولایتمدار ایران اسلامی از دیرباز در مسیر کسب علم و دانش تلاش کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کتاب به عنوان یک ابزار آموزشی و وسیله‌ای برای انتقال دانش، جزیی از میراث فرهنگی جامعه محسوب شده و تعداد کتاب‌خوانان نماد رشد عقلانی یک جامعه محسوب می‌شود.
بخشدار آبپخش عنوان داشت: بهترین کتاب و به معنای واقعی کتاب، قرآن مجید است و افتخار دنیای اسلام عدم تحریف این کتاب مقدس است.
خرم‌روز متذکر شد: در بخش آبپخش با برنامه‌ریزی مسئولان بخش و متولیان امر فرهنگ توجهات گسترده‌ای به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد