ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وجود 11 هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش شامگاه چهارشنبه در نشست با نویسندگان و فرهیختگان آبپخش گفت: در جهان امروز مطالعه و علم‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان فرهنگی جامعه باید توجه خود را به سمت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی معطوف کنند.
علی دهقان اظهار داشت: در جهان امروز که دنیای کفر و استکبار با تهاجمات فرهنگی سعی در ایجاد انحراف در اذهان جوانان ایرانی دارد، ما با گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توانیم به مقابله با دنیای کفر و استکبار بنشینیم.
دهقان ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین مشکلات و دغدغه‌های عمومی کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در سراسر کشور عدم توانایی مالی برای تامین هزینه‌های جاری این نهاد فرهنگی است.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش ابراز داشت: عدم پرداخت حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ مشکلات کتابخانه عمومی را دوچندان کرده و از ایشان انتظار داریم با پرداخت این هزینه ما را در انجام وظایف و فعالیت‌های مربوط به این نهاد یاری رسانند.
دهقان اضافه کرد: پرداخت این سهم از درآمد شهرداری‌ها زمینه‌ساز رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جوامع است و با دریافت این هزینه می‌توانیم مشکلات کتابخانه عمومی شهر را کاهش داده و در ایام سال به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازیم.
وی گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های استان است و تا کنون چندین‌بار حائز مقام‌های کشوری، استانی و شهرستانی شده است.
این مسئول تصریح کرد: در مخزن کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیش از 11 هزار عنوان کتاب و 18 هزار جلد کتاب وجود دارد و با این گنجینه ارزشمند نیاز 90 درصد از مراجعین را برطرف ساخته‌ایم.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیان داشت: اجرای طرح "کتاب من" در آبپخش با استقبال پرشور مردم فرهنگ‌دوست این شهر مواجه شده و با استفاده از مزایای این طرح بر اساس نیاز مراجعین اقدام به تکمیل مخزن کتابخانه عمومی شهر کرده‌ایم.
دهقان با اشاره بر شبانه‌روزی بودن کتابخانه عمومی شهر آبپخش اضافه کرد: از مجموع 12 کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان تنها کتابخانه‌های آبپخش و برازجان به دلیل تعداد مراجعات به صورت دو شیفت مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیش از هزار و 200 عضو دارد و می‌طلبد با همکاری مسئولان فرهنگی بخش و شهر آبپخش شاهد افزایش تعداد اعضای این کتابخانه در شهر آبپخش باشیم.
این مسئول متذکر شد: از ابتدای سال تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش شاهد عضویت 50 درصد دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و ابتدایی شهر آبپخش در کتابخانه عمومی شهر آبپخش هستیم.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش با تشکر از رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش، اذعان داشت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش از ابتدای سال تحصیلی شاهد برگزاری برنامه‌های جذاب و متعددی در کتابخانه عمومی شهر آبپخش بوده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد