ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اجرای طرح‌های خلاقانه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از نویسندگان و فرهیختگان آبپخش گفت: کتاب منبع و مرجعی همیشگی و معتبر برای انسان‌هاست که غفلت از آن در هر زمان خسران و تباهی را به همراه خواهد داشت.
مصطفی رضایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از وضعیت مطالعه کتاب در جامعه ابراز گله و نارضایتی کرده‌اند و مسئولان باید توجه به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
رضایی خاطرنشان کرد: در زمینه رشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید به صورت جدی وارد گود شد و با طرح ایده‌های جدید و خلاقانه زمینه را برای گسترش سرانه مطالعه در بین افراد و اقشار مختلف جامعه بوجود آورد.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش با بیان اینکه در جامعه امروزی کتاب در غربت به سر می‌برد ابراز داشت: سرمایه ماندگار هر جامعه کتاب است و ضروری است با ارائه طرح‌های خلاقانه در کتابخانه‌ها، استفاده صحیح از آن صورت گیرد.
رضایی بیان داشت: توسعه پیشرفت و نماد فرهنگی جامعه وابسته به امر کتاب و کتابخوانی است و مسئولان باید در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کوشا باشند.
وی ادامه داد:  نیروهای خلاق زمانی در جامعه می‌‌توانند به برجستگی رسیده و جامعه را نورانیت دهند که این مراجع مهم را فراموش نکنند و کتاب از مهم‌ترین مراجع در پیشرفت علمی جوامع بشری است.
این مسئول تصریح کرد: بزرگ‌ترین کتاب و هدایتگر انسان‌ها قرآن است و اگر  بعد از گذشت قرن‌ها، قرآن هنوز هم زنده، تازه و مطالب آن بدیع و هدایت‌گر برای نسل‌های آینده است، به خاطر جلوه کتبی و نوشتاری آن بوده که از این طریق اهمیت کتاب درک می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: امروز در جامعه شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی هستیم اما باید ادعا کرد هیچ یک از اینها ماندگار نیستند چرا که ارزش کتابت و نوشتار بسیار بالاست.
رضایی به سخنان مقام معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کتابخانه‌های کشور اشاره کرد و اذعان داشت: گلایه رهبر انقلاب در این مورد به حق است و دغدغه ایشان بعد از گذشته 32 سال از انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی باید پاسخ داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد