ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

کتاب به عنوان یک کالای اساسی مطرح شود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، امام جمعه آبپخش پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از نویسندگان بخش آبپخش گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جوامع اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و کتابخانه عمومی شهر آبپخش در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کرده است.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی تاکید کرد: تجلیل از علم، کتاب و نویسنده باید از میان نخبگان جامعه آغاز شود و در وهله اول فرهیختگان و عالمان باید برای جایگاه والای علم و کتاب ارزش و اهمیت قائل باشند تا بقیه اقشار و آحاد جامعه به تبعیت از ایشان مجذوب این فرهنگ شوند.
رضایی با اشاره به وظیفه خطیر خواص و عالمان در جامعه اذعان داشت: از خواص جامعه انتظار می‌رود با توجه به این مقوله ارزشی توجه عموم جامعه را بدان جلب کنند و زمینه را برای پیشرفت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هموار سازند.
امام جمعه آبپخش بیان داشت: یکی از مظلومیت‌‌های جایگاه و مقام نویسندگان در جامعه این است که نخبگان جامعه و کسانی که باید به این مسئله توجه خاصی مبذول کنند در این زمینه کوتاهی می‌کنند.
رضایی در همین راستا اضافه کرد: این مسئله نشان از آن دارد که مقوله علم و مطالعه در جامعه ما جایگاه حقیقی و والای خود را پیدا نکرده است و مسئولان جامعه باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند.
وی ادامه داد:‌ رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از میزان نشر و مطالعه کتاب در جامعه ابراز گلایه و ناخشنودی کردند و امروز مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل و بهبود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بکار گیرند.
این مسئول اذعان داشت: تمامی آحاد و اقشار جامعه، فرهنگ دوستان و مسئولان فرهنگی جامعه باید با تمام وجود تلاش کنند تا میزان سرانه مطالعه کتاب در جامعه افزایش یابد.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش خود را کنیم تا کتاب در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و مردم آن را به عنوان کالای اساسی زندگی خود تلقی کنند و مطالعه کتاب بخشی از برنامه روزانه زندگی ایشان شود.
وی با بیان اینکه در علم‌آموزی و مطالعه باید ذات علم را مورد توجه قرار دهیم، ابراز داشت: هر قدر ارزش توجه به علم و مطالعه در جامعه بالا برود شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون جامعه خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد