ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

شروع آبیاری در نخیلات تل سبز

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر صبح جمعه در بازدید از شبکه‌های آبیاری منطقه تل‌سبز استان بوشهر در جمع نخلداران این منطقه گفت: با مدیریت صحیح منابع آبی می‌توان تعداد دوره‌های آبیاری در سال را برای نخلداران افزایش داد.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسب و رعایت اصول آبیاری توسط کشاورزان می‌توانیم تعداد دوره‌های آبیاری بیشتری در هر سال داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این دوره، دومین دوره آبیاری نخیلات منطقه در سال 90 و اولین دور آبیاری در سال زراعی جاری است، افزود: با همکاری نخلداران و تلاشهای شبانه‌روزی ماموران و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری، با سرعت خوبی در حال انجام است.
موسوی با بیان اینکه ظرفیت آبیاری این کانال هم‌اکنون 400 لیتر در ثانیه است و تا 48 ساعت آینده به یک متر مکعب در ثانیه می‌رسد، ادامه داد: بیش از 80 هزار اصله نخل تحت پوشش این کانال آبیاری می‌شوند و آبیاری این نخیلات 20 روز به طول خواهد انجامید.
وی با اشاره به بتونی‌شدن بسیاری از کانال‌های آبیاری در سال جاری تصریح کرد: بتونی‌شدن کانال‌ها کمک بسیار زیادی به کاهش هدررفت آب در این کانال‌ها کرده است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تنها راه درآمد این شرکت برای خدمت‌رسانی به کشاورزان را دریافت آب‌بها دانست و از نخلداران خواست تا با پرداخت به‌موقع آب‌بهای نخیلات خود، این شرکت را در خدمات‌رسانی بیشتر به کشاورزان یاری کنند.
وی با اشاره به بارندگی‌های روزهای اخیر گفت: امیدواریم این بارندگی‌ها ادامه داشته باشد تا با کمبود منابع آبی روبه رو نشویم و بتوانیم دوره‌های آبیاری را طبق برنامه انجام دهیم.
در جریان این بازدید تعدادی از نخلداران ضمن ابراز رضایت از وضعیت مناسب آبیاری در سال زراعی جاری، خواستار ادامه این روند از سوی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد