ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی دارند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب غدیر آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌ آبپخش گفت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب در هر سال سبب رونق کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور و شهرستان می‌شود.
علی دهقان با اشاره به اهمیت نقش کتاب در پیشرفت روح جامعه اظهار داشت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان اهمیت و نقش خود را داراست.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته؛ هر چند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود.
دهقان اظهار داشت: در دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز امروز کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه کتاب را یکی از نیاز‌های خود بداند.
وی ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج دهند.
این مسئول ابراز داشت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور و بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی جامعه قرار گیرد.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش یادآور شد: در نمایشگاه کتاب غدیر که با همت و تلاش نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش برگزار شده بیش از سه‌هزار عنوان کتاب گوناگون و مفید وجود دارد که می‌تواند بخش اعظمی از نیاز‌های شهروندان آبپخشی را برطرف کند.
وی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی دارند و می‌توانند موجب رونق آن در جامعه شوند و باید این اصل را به عنوان یکی از اهداف مهم خود در حوزه فرهنگ و هنر و حوزه‌های اجتماعی قرار دهند.
دهقان تصریح کرد: در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دو مقوله مهم وجود دارد که یکی رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ایجاد و تجهیز کتابخانه‌ها و دیگری نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد