ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

خادمان عرصه کتاب و نویسندگان از گمنامی خارج شوند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، امام جمعه آبپخش شامگاه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی آبپخش با تشکر از مدیریت این کتابخانه گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش به دلیل فعالیت‌های چشمگیر از کتابخانه‌های عمومی نمونه استان بوشهر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی با اشاره به مراسم تجلیل از نویسندگان بخش آبپخش، اظهار داشت: مراسم تجلیل از نویسندگان بخش که در هفته کتاب شاهد برگزاری آن بودیم نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت که از نزدیک شاهد آن بودیم.
رضایی بیان داشت: باید تمام مسئولان بویژه مسئولان فرهنگی تلاش کنند تا خادمان عرصه کتاب و نویسندگان از گمنامی خارج شوند و برای همگان شناخته شده باشند.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: معرفی فعالان فرهنگی و نویسندگان باعث افزایش شان و منزلت ایشان و بهبود شرایط و روحیه کاری ایشان می‌شود.
رضایی ادامه داد: افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‌های فرهنگی جامعه است که باید مسئولان به طور خاص برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های مدون انجام دهند.
وی سنین کودکی و نوجوانی را از حساس‌‌ترین رده‌های سنی دانست و تاکید کرد: باید در سنین دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان را با اهمیت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم و مدارس در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.
نماینده اداره آموزش و پرورش در انجمن عمومی کتابخانه شهر آبپخش در ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف خود می‌داند و با فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس و بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از نمایشگاه‌های کتابی که در سطح شهرستان و استان برگزار می‌شود در راستای تحقق این امر تلاش می‌کند.
حسین باقری اضافه کرد: نقش تبلیغات در فرهنگ‌سازی و تغییر شرایط جامعه غیرقابل انکار است و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه گام‌های مهمی بردارند و مسیر را برای تحقق این امر هموار کنند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد ایستگاه مطبوعات در مدارس آبپخش عنوان کرد: امروز مطبوعات جایگاه خاصی در بین جوامع انسانی دارد و با راه‌اندازی ایستگاه مطبوعات در مدارس می‌توان گام‌های مهمی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس برداشت.
باقری ادامه داد: انتخاب رابطین فرهنگی آموزش‌وپرورش، مدارس و کتابخانه‌ عمومی می‌تواند در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتب گوناگون در موضوعات متنوع به دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی اجرای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب یکی از وظایف اصلی مسئولان برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کتابداران از میزان نشر و مطالعه کتاب ابراز نارضایتی کرده‌اند و مسئولان فرهنگی باید گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
باقری اذعان داشت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان اهمیت و نقش خود را داراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد