ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

میزان جمع‌آوری زکات در آبپخش افزایش یافته است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، مسئول ستاد احیا زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش در جمع فعالان زکات آبپخش گفت: هر کس بتواند برای رفع نیازهای محرومین در جامعه قدمی بردارد اجر و پاداشی عظیم نزد خداوند متعال دارد.
سید حمید موسوی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ستاد احیاء زکات محرومیت‌زدایی است و در سال‌های اخیر از طریق پرداخت معادل زکات گام‌های مهمی در راستای عمران و آبادانی میهن اسلامی و محرومیت‌زدایی برداشته شده است.
موسوی اذعان داشت: زکات یکی از سنن حسنه الهی است که به فراموشی سپرده شده بود و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد احیای این سنت حسنه الهی در جامعه بوده‌ایم.
مسئول ستاد احیاء زکات بخش آبپخش خاطرنشان کرد: خداوند زکات را بر مسلمانان واجب کرده تا فقرا و نیازمندان جامعه از نعمات الهی بهره‌مند شوند و پرداخت زکات سبب حمایت از اقشار مستضعف و ناتوان جامعه و کاهش فقر در جامعه اسلامی‌مان می‌شود.
موسوی به فعالیت چشمگیر آبپخش در جمع‌آوری زکات اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‌ جاری میزان جمع‌‌آوری زکات در آبپخش سیر صعودی داشته و شاهد افزایش چشمگیر میزان جمع‌آوری زکات در این بخش بوده‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مدون، تلاش‌های بی‌وقفه و فعالیت مستمر عاملین ستاد احیاء زکات یکی از عوامل رشد و توسعه میزان جمع‌آوری زکات در این بخش است.
مشاور فرهنگی بخشدار آبپخش نیز در این جلسه بیان داشت: مردم آبپخش مردمی متدین با اعتقادات راسخ هستند و همیشه در اجرای فرامین و دستورات الهی فعال بوده‌اند و با فعالیت‌های صورت گرفته شاهد حضور خودجوش و پرشور مردم ولایتمدار دیار دارالمومنین در عرصه پرداخت زکات بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام محسن ملکوتی تصریح کرد: پرداخت زکات در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و در احادیث و آیات متعدد بر آن تاکید شده است و طبق احادیث و روایات، پرداخت زکات موجب مصون ماندن جان و مال زکات دهنده و خانواده او از بلایای گوناگون می‌شود.
وی نقش مدارس، دانش‌آموزان و مربیان آنها برای تبلیغ این فریضه الهی را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: مدارس محل نشر و گسترش فریضه‌های اخلاقی و الهی است و دانش‌آموزان می‌توانند در محیط خانه با برشمردن حسنات پرداخت زکات، والدین خود را در احیای این امر الهی راغب کنند.
ملکوتی در ادامه گفت: در قرآن چند مرتبه کلمات نماز و زکات با هم آمده و این امر نشان دهنده اهمیت زکات است که خداوند متعال پرداخت زکات را در کنار اقامه نماز امر فرموده و مومنان را بدان سفارش اکید کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد