ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مسئولان در تقویت امر به معروف اهتمام ورزند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/ovvjmljktxkltzwh3zx.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، حجت‌الاسلام محمد میرزایی جمعه‌ شب در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: تقوای الهی به معنای دوری از محرمات و گناهان و توجه و عمل به واجبات الهی است و انسان را به سعادت و بزرگی در دنیا و آخرت می‌رساند.
وی افزود: شیطان همواره در کمین انسا‌ن‌هاست و می‌خواهد ایشان را به دام معصیت و گناه بیندازد و انسان‌ها باید از شر شیطان به خداوند متعال پناه بجویند و خود را از گناهان و معاصی دور کنند.
میرزایی با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطانی و خواسته‌های نفسانی، اذعان داشت: وقتی انسان در مرحله اول به خواسته‌های نفسانی و وسوسه‌های شیطانی پاسخ رد نداد و در مقابل آنها ایستادگی نکرد در منجلاب و مسیر گناه و معصیت قرار می‌گیرد که دوری و رهایی از آن بسیار سخت است.
این پژوهشگر علوم دینی خاطرنشان کرد: شیطان هیچ قدرت و توانی در برابر خواسته‌ انسان‌ها ندارد، فقط انسان‌ها را به انجام گناه وسوسه می‌کند و این انسان است که در مسیر گناه و فساد قرار می‌گیرد یا ایمان راسخ و اعتقاد محکم خود از این مسیر تبری می‌جوید و از ارتکاب به گناه خودداری می‌‌کند.
میرزایی با بیان اینکه خداوند متعال مسیر توبه را برای بازگشت انسان خطاکار به مسیر حق و حقانیت باز گذاشته است، متذکر شد: توبه مسیری است که خداوند متعال برای بازگشت انسان‌ها از گناه به مسیر حق و حقانیت برای ایشان هموار کرده، البته انسان نباید به بهانه توبه در انجام گناه استمرار ورزد زیرا عمر انسان محدود و مرگ در تمامی لحظه‌ها در کمینش است و ممکن است با استمرار گناه به بهانه فرصت برای توبه، دیگر وقتی برای آن باقی نماند.
وی ادامه داد: توبه به معنای پاکسازی نفس انسان است و امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید "خداوند مباهات می‌کند به جوانی که توبه کند".
این استاد دانشگاه و محقق دینی ابراز داشت: "رحیم" یکی از صفات خداوند است و توبه ابزاری است که خداوند متعال از روی رحمت و مهربانی‌اش در اختیار انسان‌ها قرار داده تا انسان‌ها بتوانند از مسیر گناه و اشتباه به مسیر حقانیت بازگردند.
وی تصریح کرد: ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) فرصتی مناسب برای توبه و بازگشت از مسیر گناه و معصیت به مسیر حقانیت و الهی است.
میرزایی افزود: اگر انسان تواب با عهدی که در توبه از گناه با حضرت باری‌تعالی بسته است پایبند باشد خداوند متعال نه تنها گناهان او را می‌بخشد، بلکه گناهان او را به حسنات تبدیل خواهد کرد.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) بوده و باید این فریضه الهی در جامعه تقویت شود و از مسئولان می‌خواهیم در این امر مهم اهتمام ورزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد