ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زکات کمک کنند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش در جلسه ستاد احیای زکات بخش آبپخش با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: زکات یکی از واجبات الهی است و همه باید در پرداخت آن پیشگام بوده و نسبت به آن مقید باشیم.
سید حمید موسوی اظهار داشت: پرداخت زکات باعث ریشه‌کنی فقر در جامعه می‌شود و اگر همه افراد زکات اموال خود را پرداخت کنند دیگر شاهد فقر مالی در بین آحاد جامعه نخواهیم بود.
موسوی با بیان اینکه پرداخت زکات باعث عمران و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود، بیان داشت: زکات یکی از واجبات الهی است و پرداخت آن علاوه بر اجر معنوی فراوانی که دارد باعث عمران و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود و این امر می‌طلبد همه افراد تلاش خود را برای پیشگام شدن در بخش زکات بکار گیرند.
مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش به افزایش 30 درصدی دریافت معادل در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال گذشته شاهد هشت پروژه عمرانی با اعتبار 540 میلیون ریال توسط ستاد احیای زکات آبپخش بودیم.
موسوی در همین راستا عنوان کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته 416 میلیون ریال بود که با عنایت استانداری شاهد پرداخت 540 میلیون معادل زکات به کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش بوده‌ایم.
وی گفت: فعالیت ستاد احیاء زکات به سه بخش جمع‌آوری، تبلیغات و دریافت اعتبارات معادل در استان تقسیم می‌شود که با همکاری و همدلی مسئولان بخش آبپخش و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهترین نحو ممکن در این زمینه‌های فعالیت کرده‌ایم.
این مسئول ادامه داد: در سال جاری با حضور پرشور مردم ولایتمدار و مومن شهر آبپخش در زمینه پرداخت زکات شاهد جمع‌آوری 654 میلیون ریال زکات مردمی در این بخش بوده‌ایم.
مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش بیان داشت: بسیاری از کشاورزان قول مساعد داده‌اند پس از دریافت وجوهات فروش محصول خرمای خود زکات مال خود را به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل دهند و امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش میزان زکات جمع‌آوری شده به یک میلیارد ریال باشیم.
وی تصریح کرد: در زمینه تبلیغاتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری رسانه‌ها و ائمه جماعات مساجد بخش گام‌های بلندی برداشته و اکثریت مردم بخش به اهمیت پرداخت زکات واقف هستند.
موسوی اذعان داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید زکات پرداخت شده در روستا را به کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کنند تا شاهد ارائه آمار دقیق به استان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد