ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش 50 درصدی جمع‌آوری زکات در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس کمیته امدادا خمینی (ره) آبپخش در جلسه ستاد احیای زکات بخش آبپخش با تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: قیام ارزشمند عاشورا در واقع برای احیای دین اسلام و برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما به عنوان مسلمان باید نسبت به احیای احکام اسلام اهتمام ورزیم.
این مسئول عنوان کرد: زکات یکی از فرایض مهم دین مبین اسلام است که توجه به آن باعث کاهش و رفع فقر در جامعه می‌شود.
وی افزود: این فریضه الهی به دست فراموشی سپرده شده بود، ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی‌های مناسب و راهبردی مردم را به حضور فعال و مستمر در این فریضه الهی تشویق کرد.
جوکار سیاست‌های دولت درباره زکات را یکی از عوامل اشتیاق مردم دانست و ابراز داشت: سیاست پرداخت معادل زکات توسط دولت خدمتگذار یکی از سیاست‌هایی است که باعث عمران و آبادانی و کاهش چشمگیر تعداد فقرا و نیازمندان جامعه می‌شود و اجرای این طرح توسط دولت خدمتگزار مردم را به حضور فعال در امر زکات ترغیب کرده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: با همت و تلاش امام جمعه محترم بخش، مسئولان ستاد احیای زکات و عاملین در سال 88 و 89 میزان جمع‌آوری زکات به طور چشمگیر افزایش صعودی داشت و با توجه به این راندمان بالای کاری توانستیم یکی از رتبه‌های برتر استان در زمینه زکات را به خود اختصاص دهیم.
جوکار در ارتباط با میزان زکات جمع‌آوری شده در سال 90 ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد جمع‌آوری 654 میلیون ریال زکات در بخش آبپخش بوده‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به جمع‌‌آوری 416 میلیون ریال زکات در سال گذشته تا کنون شاهد افزایش 50 درصدی میزان جمع‌آوری زکات در سطح بخش بوده‌ایم و با توجه به فروش خرماهای باغداران منطقه انتظار داریم تا پایان سال میزان جمع‌آوری زکات به 100 میلیون تومان افزایش یابد.
این مسئول بیان داشت: پرداخت زکات علاوه بر اجر بالای معنوی که به دنبال دارد باعث عمران و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود و سال گذشته شاهد اجرای هشت پروژه عمرانی با اعتبار 540 میلیون ریال از اعتبارات معادل زکات بوده‌ایم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: پرداخت معادل زکات با مصوبه شورای اسلامی به صورت یک قانون درآمده و این امر مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته را مرتفع می‌سازد.
جوکار اذعان داشت: از دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها انتظار همکاری داریم و ایشان با جمع‌آوری زکات می‌توانند از میزان معادل برای عمران و آبادانی و پیشرفت شهر و روستاها بهره‌برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد