ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اجرای احکام الهی نیازمند تلاش و جانفشانی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در جمع اعضای ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش با تسلیت ماه محرم اظهار داشت: زکات از واجبات و فرایض الهی است و در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر انجام این فریضه مهم الهی شده است.
وی افزود: در زیارتنامه حضرت ‌سیدالشهدا (ع)در یکی از زیارت‌ها به اقامه نماز، پرداخت زکات و انجام امر به معروف و نهی از منکر یاد شده و این امر نمودی از اهمیت عمل به این واجبات نزد انبیا و اولیای دین بوده است.
رضایی ابراز داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام و احکام الهی بود و اگر شهادت آن بزرگوار نبود دین مبین اسلام امروز پابرجا نمی‌ماند.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: دین مجموعه‌ای از فرامین، دستورات و احکام حضرت حق است و شهادت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا برای اقامه و احیای احکام الهی در جامعه بوده است.
رضایی اضافه کرد: اقامه نماز یعنی حاکمیت بخشیدن به نماز و روح نماز در جامعه و این یکی از برکات شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برای جامعه است.
وی با بیان اینکه اجرای احکام الهی نیازمند تلاش و جانفشانی برخی افراد است، بیان داشت: همیشه عده‌ای برای اجرای حدود و احکام الهی در جامعه باید تلاش کنند تا روح آن عبادت و فریضه الهی در جامعه حکمفرما شود.
رئیس ستاد احیای زکات بخش آبپخش تصریح کرد: در برخی روایات و احادیث آمده که در صورتی دین انسان حفظ می‌شود که انسان از فقر دور باشد و در رفاه و آسایش به سر ببرد.
رضایی گفت: فقر قرین کفر است و یکی از راه‌های موثر در رفع و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است و اسلام این فریضه الهی را برای رفع فقر در جامعه وضع کرده است.
وی در باب اهمیت این مطلب عنوان داشت: همه افراد معتقدند که اگر زکات مال در جامعه به طور کامل پرداخت شود دیگر شاهد فقر و نیازمندی در جامعه نخواهیم بود و اگر امروز شاهد وجود فقرا و نیازمندانی در جامعه هستیم به دلیل آن است که این فریضه الهی به نحو مطلوب اجرا نمی‌شود.
این مسئول متذکر شد: عبادات جنبه فردی و اجتماعی دارند و در کنار انجام عبادت به صورت فردی باید دیگران را به انجام آن عبادت ترغیب کنیم تا شاهد گسترش و حکمفرمایی آن عبادت در جامعه باشیم.
امام جمعه آبپخش اذعان داشت: زکات یکی از واجبات فراموش شده که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش‌های فراوانی برای احیای این سنت حسنه الهی در جامعه صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد