ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش 200 درصدی جمع‌آوری زکات در استان بوشهر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سیدعلی‌اصغر رکنی ‌در جلسه ستاد احیای زکات بخش آبپخش با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: زکات یکی از واجبات الهی است که در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر آن شده و همگان باید در عمل به این فریضه الهی کوشا باشند.
وی افزود: در قرآن کریم بر پرداخت زکات و اقامه نماز در کنار هم تاکید شده و پرداخت زکات تنها واجبی است که خداوند متعال فرموده باید از عمل‌کننده به این واجب تشکر شود و این دلیلی محکم بر اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی است.
رکنی بیان کرد: در سال‌های اخیر تبلیغات و فعالیت‌های فراوانی در راستای فرهنگ‌سازی درباره اهمیت پرداخت زکات و تبیین اهداف و وظایف ستاد احیای زکات در استان بوشهر به ویژه بخش آبپخش صورت گرفته است.
رئیس ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر عنوان کرد: مردم استان بوشهر مردمی، مومن، متدین، مقید و ولایتمدار بوده‌اند و همیشه در امر پرداخت زکات حضور فعال داشته‌اند.
رکنی در همین راستا بیان کرد: تفاوت پرداخت زکات در سال‌های اخیر با گذشته در این امر است که در سال‌های اخیر کمیته امداد به صورت منظم اقدام به جمع‌آوری زکات برای ریشه‌کنی فقر و انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه در جامعه می‌کند و در سال‌های گذشته مردم به صورت سنتی و مخفیانه اقدام به پرداخت زکات اموال خود به فقرا و نیازمندان جامعه می‌کردند.
وی ادامه داد: پرداخت زکات برکات فراوانی در زندگی انسان‌ها دارد و انسان‌های پرداخت‌کننده زکات می‌توانند فواید و برکات پرداخت زکات و عمل به این فریضه الهی را در زندگی خود لمس کنند.
این مسئول عنوان کرد: در سال‌های اخیر میزان جمع‌آوری زکات در استان بوشهر سیر صعودی و افزایشی چشمگیر داشته به طوری که در سال 86 شاهد جمع‌آوری 78 میلیون ریال زکات در استان بوشهر بوده‌ایم و در سال جاری این میزان به 10 میلیارد ریال افزایش یافته است.
رئیس ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تصریح کرد: از بخش آبپخش انتظار داریم به دلیل در اختیار داشتن یک سوم نخیلات استان در پرداخت زکات فعال‌تر از سال‌های گذشته باشد.
رکنی از افزایش 200 درصدی جمع‌آوری زکات در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری شاهد افزایش 200 درصدی میزان جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد