ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مرمت و نوسازی شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، ‌سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌ةای آبیاری و زهکشی استان بوشهر جمعه‌شب در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات گفت: آبیاری از عوامل مهمی در کشاورزی است که تاثیر مهمی در میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد و تمام مسئولان شرکت بهره‌برداری و زهکشی استان بوشهر همواره بر آن توجه داشته‌اند.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: در ماه‌ جاری مدیرکل دفتر بهره‌برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئتی از آن دفتر از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر بازدید داشتند و مسائل و مشکلات آنرا مورد بررسی قرار دادند.
موسوی اذعان داشت: بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی این هیئت، شبکه‌ آبیاری بخش آبپخش از شبکه‌های فرسوده و قدیمی شناخته شد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌وری مناسب از حجم آب تحویلی از سد رئیسعلی دلواری در شبکه آب‌پخش طرح مرمت و بازسازی شبکه آبیاری از سد انحرافی شبانکاره تا کانال‌های پایین دست مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.
موسوی بیان کرد: بهبود شبکه‌ها و تاسیسات آبیاری و زهکشی استان بوشهر نقش مهمی در توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های کشاورزی استان دارد و این امر با تخصیص اعتبارات بازسازی و همکاری و مشارکت کشاورزان محقق می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع آب‌بها توسط کشاورزان اضافه کرد: کشاورزان با پرداخت به موقع‌ آب‌بهای سالانه خود می‌توانند شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر را در ترمیم، نوسازی و نگهداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر یاری کنند.
این مسئول به وجود سد مخزنی در بالادست شبکه آبیاری آبپخش اشاره کرد و ابراز داشت: در صورت اجرای طرح آبیاری در شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش این شبکه پس از اتمام طرح به شبکه‌ آبیاری مدرن تبدیل می‌شود و راندمان انتقال آب آن به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و این امر سبب بهبود و تسریع در روند آبیاری نخیلات می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: کشاورزی زیربنای اقتصاد و معیشت مردم استان بوشهر است و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به جهاد اقتصادی مزین کرده‌اند از تمام توان و ظرفیت خود برای تحقق این هدف والای اقتصادی و رونق اقتصادی منطقه تلاش می‌کنیم.
موسوی بیان داشت: خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین وظایف و عبادات مسئولان است و ایشان باید در تمامی لحظات مسئولیت در این مسیر گام بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد