ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مشکلات مالی مهم‌ترین معضل کتابخانه‌های عمومی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر با وجود مشکلات فراوان فعالیت‌های مطلوبی داشته‌اند.
علی دهقان اظهار داشت: یک از اساسی‌ترین مشکلاتی که کتابخانه‌های عمومی با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنند مشکلات متعدد مالی است که فعالیت اکثریت کتابخانه‌های عمومی را با خلل روبه‌رو کرده و در واقع مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی را به تعطیلی کشانده است.
دهقان ابراز داشت: حق نیم‌ درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های جاری شهرداری‌ها نقش مهمی در کاهش مشکلات کتابخانه‌های عمومی دارد و سبب پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرها می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: از تمام شهرداران شهرستان دشتستان انتظار داریم با حمایت مالی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان و پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی زمینه را برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهیا کنند.
دهقان بیان داشت: تلاش برای دستیابی به فرامین و منویات امام خامنه‌ای از مهم‌ترین وظایف مسئولان در هر پست و جایگاهی است و مسئولان باید از تمام توان و ظرفیت برای تحقق این اهداف بالا بهره‌برند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از میزان نشر و مطالعه کتاب در کشور ابراز گلایه‌مندی کردند و این امر ضرورت تلاش مسئولان ارشد جامعه و کتابداران برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و افزایش میزان نشر کتاب در جامعه را ثابت می‌کند.
این مسئول خاطرمشان کرد: هزینه‌های جاری آب و برق از سنگین‌ترین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی است و از مسئولان این ادارات می‌خواهیم با کتابخانه‌ها همکاری داشته‌ باشند تا در فعالیت ایشان هیچ خللی ایجاد نشود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان اذعان داشت: با تمام وجود تلاش می‌کنم تا در دوره‌ای که مسئولیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان را بر عهده دارم، برای پیشرفت علمی جامعه از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت کنم.
در این آیین علی دهقان به عنوان رئیس جدید کتابخانه‌های عمومی دشتستان معرفی شد و از مسئولان سابق تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد