ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

آبپخش تنها شهری که از تسهیلات مسکن محروم است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بیش از 20 سال است که مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی وعده می‌دهند که مشکل سنددار شدن زمین‌های مسکونی آبپخش مرتفع می‌شود و هر روز وعده‌ای داده می‌شود که هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده و آبپخش تنها شهر کشور است که اراضی مسکونی آن سنددار نیست و مردم نمی‌توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.
یکی از شهروندان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مشکل زمین‌های آبپخش از اساسی‌ترین مشکلات ماست و هیچ کدام از مسئولان قدمی برای رفع آن برنداشته‌اند.
علی اسدی افزود: مردم تمام شهرهای ایران می‌توانند از سند مسکونی منازل خود برای گرفتن تسهیلات بانکی استفاده کنند و تنها شهری که از گرفتن تسهیلات مسکن محروم است ما هستیم.
شهروند دیگر آبپخش نیز بیان کرد: اگر مسئولان در یک جلسه در کنار هم بنشینند و نماینده مسکن و شهرسازی و نمایندگان آبپخش به تفاهم برسند، مشکل مردم حل‌شدنی است.
محمد مرادپور اضافه کرد: هر روز فقط وعده می‌دهند و هیچ اقدام عملی برای این مهم صورت نگرفته و از شورا و شهرداری آبپخش می‌خواهیم ما را نجات دهند.
شهروند دیگر آبپخش با بیان اینکه هیچ تضمینی برای تصاحب ملک شخصی خود نداریم گفت: وقتی زمین‌ها و منازل ما را سنددار نمی‌کنند، به این معناست که هر لحظه ممکن است زمین‌های ما را منابع طبیعی یا مسکن و شهرسازی تصاحب کند و این مسئله باید مدیریت شود.
مجید علوی اذعان داشت: تمام شهرهای استان بوشهر و حتی بسیاری از روستاهای استان دارای سند ثبتی هستند و آبپخش که از بزرگ‌ترین شهرهای استان است، از داشتن سند رسمی محروم است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز در این ارتباط اظهار داشت: پیگیری زیادی برای رفع این مشکل صورت گرفته و انتظار داریم تا سال آینده به تدریج این معضل رفع شود.
مصطفی رضایی گفت: مسئولان مسکن و شهرسازی بارها نقشه آبپخش را مطالعه کرده‌اند و مقرر شد در یک جلسه مشترک این مشکل کاملا رفع شود.
وی افزود: مردم حق دارند انتقاد کنند و شورای اسلامی تا آخرین توان در خدمت شهروندان است و برای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کنیم.
شهردار آبپخش نیز بیان کرد: مشکل سنددار شدن زمین مردم آبپخش یک معضل قدیمی است که تلاش زیادی برای رفع آن در دست انجام است.
سید محمود موسوی تصریح کرد: در ماه آینده نشست مهمی با مسئولان مسکن و شهرسازی خواهیم داشت و تکلیف این اراضی روشن می‌شود.
سرپرست مسکن و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به مشکل اراضی مسکونی آبپخش اظهار داشت: مسئولان شورا و شهرداری آبپخش در چند مرحله مکاتباتی با مسکن و شهرسازی داشته‌اند و مقرر شد که پس از بررسی جمیع جهات این مشکل رفع شود.
علیرضا صفایی بوشهری افزود: مردم این شهر نیز همانند سایر شهرها حق دارند ملک شخصی خود را ثبت کنند و دارای سند شوند تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و اداره کل مسکن و شهرسازی برای حل این معضل همکاری لازم را خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد