ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ذخیره 125 میلیون‌ مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عصر دوشنبه در بازدید از سد رئیسعلی دلواری در شهرستان دشتستان گفت: یکی از مهم‌‌ترین اهداف شرکت بهره‌برداری از شبکه‌‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان است و با تمام توان در راستای بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی استان بوشهر تلاش می‌کنیم.

سید مهدی موسوی آبیاری را از مهم‌ترین عوامل و اصول در کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: آبیاری از عوامل بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی کشاورزان دارد و با تمام امکانات در راستای بهبود این وضعیت تلاش خواهیم کرد.
موسوی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری یکی از نعمات بزرگی است که در اختیار کشاورزان قرار دارد و در سال‌هایی که در کشور شاهد بحران کم‌آبی هستیم تاثیر بسزایی در آبیاری اراضی کشاورزی منطقه و رونق کشاورزی داشته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر مصارف کشاورزی یکی دیگر از اهداف احداث سد رئیسعلی دلواری مصارف صنعتی در زمینه پرورش و تولید آبزیان بوده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.
موسوی گفت:‌ کشاورزی و شیلات از صنایع مهم کشور است که استان بوشهر توانایی‌های بالقوه و بالفعل زیادی در این زمینه دارد و با بهره‌گیری از این امتیازات و توانایی‌ها می‌توانیم برای رشد و توسعه صنایع، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی استان بهره‌ بریم.
وی ادامه داد: پرورش آبزیان در آب‌های بالادست سد رئیسعلی دلواری از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه منطقه و استان شود.
این مسئول با اشاره به دریاچه هفت کیلومتری سد رئیسعلی دلواری از ذخیره 125 میلیون‌مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و ابراز داشت: ارتفاع این دریاچه 112 متر و حجم مخزن آبی آن 700 میلیون متر مکعب است و هم ‌اکنون 125 میلیون متر مکعب آب در بالادست خود ذخیره کرده است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: خدمت به مردم و کشاورزان و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در مسیر تحقق آن تلاش می‌کنند.
در این بازدید، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، مدیرکل شیلات استان بوشهر ضمن بازدید از سد رئیسعلی دلواری از وضعیت آبزیان موجود در سد، شوری آب، عمق دریاچه و حجم آب ذخیره شده را مورد بررسی قرار داده و نظرات و راهکارهای خود را برای بهبود روزافزون شرایط مطرح کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد