ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تولیدخرماباما، منفعتش برای شما!خرمای جنوب از تبریز صادر می‌شود!

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

ما خرما را از جنوب خریداری و در آذربایجان شرقی آن را در بسته بندی های شکیل، کوچک و بهداشتی قرار داده و به بیش از 10 کشور دنیا صادر می کنیم!
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از صادرات خرمای جنوب از این استان به کشورهای اروپایی خبر داد.
صادق نجفی، در گزارشی که چهارشنبه شب از بخش خبری 21 شبکه یک سیما پخش شد اظهار داشت: ما خرما را از جنوب خریداری و در آذربایجان شرقی آن را در بسته بندی های شکیل، کوچک و بهداشتی قرار داده و به بیش از 10 کشور دنیا صادر می کنیم.
نکته جالب این گزارش آنجا بود که بازارهای هدف سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی آنچنان که از صحبت های این مقام مسئول مشخص گردید، کشور آمریکا و چند کشور مهم اروپایی بودند.
موضوع این گزارش در رابطه با نقش برجسته صنعت بسته بندی در صادرات بود و آنطور که بیان گردید این استان، استانی پیشرو در کشور در این زمینه به حساب می آید.
این موضوع در حالی مطرح گردید که در استان بوشهر که یکی از بزرگترین قطب های تولید خرما در کشور است فروش سنتی خرما در داخل کشور و حتی استان هم یکی از معضلات پیش روی باغداران و جهاد کشاورزی به شمار می رود و در فصل برداشت محصول خرما ذهن کشاورزان و مسئولین را مشغول به خود می کند و متاسفانه بسیاری در این راه متضرر می شوند و محصولات بسیاری نیز بلا استفاده باقی می ماند، ولی مسئولین آذری کشورمان با هوشمندی، با ایجاد کارخانه هایی خرما را از استانهای جنوبی خریداری کرده و از طریق بسته بندی و سپس صادرات، به کشور و مردم استان خود کمک می کنند.
امسال یکی از نمایندگان استان از بیم اینکه خرمای مردم به فروش نرود خواستار صادرات آن برای مردم قحطی زده سومالی شد تا هم به آنها کمکی شده باشد و هم نخلداران بوشهری محصولات خود را به فروش برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد