ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

افزایش دبی آب شبکه آبیاری آبپخش به بیش از 10 هزار لیتر بر ثانیه

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش گفت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با توجه به خواست کشاورزان، آبیاری هرچه مطلوب‌تر نخیلات و اراضی کشاورزی را مورد توجه قرار داده و با تمام توان در راستای اجرای هرچه مطلوب‌تر این اهداف گام برمی‌داریم.
سید مهدی موسوی با اشاره به بارندگی سه‌روز گذشته در بخش آبپخش اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های سه‌ روز گذشته در بخش آبپخش شاهد بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و افزایش حجم شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش بوده‌ایم که این امر زمینه‌ساز افزایش راندمان انتقال آب در شبکه آبیاری آبپخش شده است
موسوی بیان داشت: دبی شبکه آبپخش در روزهای قبل از بارندگی 6 هزار و 500 لیتر بر ثانیه بوده است که با بارش چشمگیر باران در روزهای اخیر به 7 هزار و 500 لیتر بر ثانیه در کانال آبیاری آبپخش افزایش یافته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر ادامه داد: همچنین با ورود آب کانال دفع آب‌های سطحی شاهد افزایش دبی 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه‌ای آب شبکه‌های آبیاری در بخش آبپخش بوده‌ایم.
موسوی ابراز داشت: علاوه بر بارش باران یکی از عواملی که در افزایش دبی آب در شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش تاثیرگزار بوده؛ ورود روان آب‌های جاری در کانال‌های دفع آب‌های سطحی و افزایش حجم آب بین سد مخزنی رئیسعلی دلواری و سد انحرافی شبانکاره در سعدآباد بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد کانال دفع آب‌های شهری توسط شهرداری‌ها از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی در هر شهر است و علاوه بر جلوگیری از ماندن آب‌های سطحی حاصل از بارش باران در سطح شهر و فرسایش شهر زمینه‌ساز بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب‌های ناشی از بارش باران می‌شود و از شهرداری‌های شهرستان می‌خواهیم بر اجرای طرح‌های کانال دفع آب‌های سطحی اهتمام ورزند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ابراز امیدواری کرد: امید داریم با ادامه بارش باران در روزهای آینده در فصل زمستان شاهد بهبود وضعیت شبکه‌های آبیاری و ذخیره آب در سد مخزنی رئیسعلی دلواری و سایر سدهای شهرستان برای سال‌های آینده باشیم.
موسوی بیان داشت: در سال‌های اخیر که کشور در بحران خشکسالی به سر می‌برد بارش باران در فصل زمستان باعث کمک به منابع ذخیره آب می‌شود و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر با مدیریت منابع آبی امکان آبیاری مطلوب را برای ادوار آینده فراهم آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد