ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

امام حسین (ع) در روز عاشورا حجت را بر دشمن تمام کرد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ، حجت‌الاسلام سید علی حسینی آملی ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در آبپخش اظهار داشت: تنها راهی که انسان برای رسیدن به خداوند متعال پیش‌ رو دارد اذعان به ولایت ائمه معصومین (ع) است.
استاد حوزه علمیه قم در همین راستا عنوان داشت: هر راه دیگری که انسان‌ها برای رسیدن به خدا بخواهند در آن قرار بگیرند بیراهه است و به باطل ختم می‌شود.
حسینی آملی ادامه داد: خداوند متعال غنی و بی‌نیاز مطلق و انسان فقیر محض است و باید احتیاجات و نیازهای خود را به به درگاه خداوند عرضه کنیم تا بتوانیم در مسیر راست گام برداریم و گمراه نشویم.
وی راه رسیدن به کمال را چنگ‌ زدن به ریسمان محکم الهی دانست و افرود: تنها راه رسیدن انسان‌ها به کمال و بزرگی چنگ زدن به ریسمان محکم اولیای الهی است که واسطه فیض و رحمت الهی است و انسان را به سوی کمال مطلق و سعادت دنیوی و اخروی راهنمایی و هدایت می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت سیدالشهداء (ع) در روز عاشورا فقط به وجه‌الله توجه داشت، عنوان داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا خلیل‌الله بود یعنی بدون واسطه با ذات اقدس حضرت حق ارتباط داشت، کمک جبرئیل را نپذیرفت و به رضای خداوند متعال راضی شد.
حسینی آملی در بیان مقام شهید تاکید کرد: شهید کسی است که به وجه‌الله نظر می‌کند، مقام شفاعت دارد و در روز قیامت هرچه بگوید مورد قبول درگاه احدیت واقع می‌شود و خواص مورد درخواست شهدا به طور مستقیم به بهشت می‌روند.
وی با اشاره بر اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا حجت را بر دشمنان تمام کرد، ‌اذعان داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا 12 بار برای دشمنان سخنرانی کرد تا حجت بر آنها تمام شود و او را بشناسند و شناخت آن حضرت موجب آگاهی و بصیرت ایشان شود.
حسینی آملی با اشاره به اهمیت بصیرت خاطرنشان کرد: بصیرت باعث می‌شود که انسان راه را از بیراه تشخیص دهد، در مقابل ناپاکی‌ها و زشتی‌ها بایستد و حق را بر باطل ترجیح دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد