ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نمایش کبوتران کربلا در آبپخش اجرا شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، شنبه شب با حضور جمع کثیری از ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در شام اربعین حسینی نمایشنامه کبوتران کربلا توسط گروه نمایش صدف بوشهر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش اجرا شد.
موضوع این نمایشنامه که مدت زمان اجرای آن 45 دقیقه است مسائلی پیرامون بی‌وفایی کوفیان به مسلم‌ابن‌عقیل، شهادت مسلم‌ابن‌عقیل و طفلان مسلم است.
بخشدار آبپخش در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ابزار هنر از امکاناتی است که همواره در جهان اسلام مورد استفاده بوده و هنر اسلامی یکی از غنی‌ترین هنرهای جهان است.
احمد خرم‌روز بیان داشت: در شرایطی که دشمنان دین مبین اسلامی و نظام اسلامی با تمام توان در مسیر مبارزه با دین مبین اسلامی در جامعه گام برمی‌دارند از وظایف ماست با بهره‌گیری از ابزار هنر و فعالیت‌های فرهنگی به مبارزه با اهداف و نقشه‌های شوم و پلید ایشان بپردازیم. 
کارگردان و نویسنده این نمایشنامه هنری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش گفت: این نمایشنامه برداشتی از کتاب لهوف‌ابن‌طاووس است و توسط 30 نفر از بازیگران گروه نمایشی صدف به اجرا در می‌آید.
کاظم ارجمندنیا گفت: این نمایشنامه کاری آئینی بر اساس آیین و سنن اسلامی استان بوشهر است و بخشی از صحنه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، طفلان مسلم و... است.
وی ادامه داد: نمایشنامه کبوتران کربلا تاکنون در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شده و اجرای آن تا 28 صفر در شهرستان‌های مختلف استان ادامه خواهد داشت.
ارجمند‌نیا ادامه داد: در طول 14 سالی که گروه نمایشی صدف فعالیت داشته؛ هر سال شاهد اجرای این نمایشنامه بوده‌ایم و در اجرای آن هر سال شاهد پیشرفت‌های کیفی و کمی بوده‌ایم.
کارگردان و نویسنده نمایشنامه کبوتران کربلا در ارتباط با علت فعالیت مداوم این‌گروه در به نمایش در آوردن وقایع کربلا و حادثه عاشورا تصریح کرد: جمله معروف معمار کبیر انقلاب که می‌فرمایند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، زمینه‌ساز آن شده که بنده به همراه گروه نمایشی صدف هر سال به اجرای نمایشنامه‌هایی پیرامون موضوع حادثه عظیم کربلا و وقایع پس از آن گام برداریم.
ارجمندنیا متذکر شد: یقین دارم که کارهایی که در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی انجام می‌شود از ارزش بالایی برخوردار است و معتقدم که هنرمندان وظیفه دارند در مسیر پابرجا ماندن این وقایع عظیم در جامعه گام بردارند و دین خود را به جامعه اسلامی ادا کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ایستادگی حق و حقانیت در برابر دنیای کفر و استکبار بود، اذعان داشت:‌ امروز به برکت گذشت 33 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد شکل‌گیری موج‌های بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی هستیم و سخن امام خمینی (ره) که فرموده بودند انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر خواهد شد در حال تحقق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد