ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

دبی آب در شبکه‌ آبیاری دالکی به حداکثر رسید

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیار و زهکشی استان بوشهر بعد از ظهر امروز در بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای هر چه مطلوب‌تر آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی گفت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر اجرای هرچه مطلوب‌تر آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی را به منظور پیشرفت و توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی شهرستان از اولویت‌های کاری قرار داده است و با تمام توان در راستای تحقق این هدف مهم و اساسی گام برمی‌دارد.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان سال جاری شاهد بارش چند‌ مرحله باران با حجم بالای بارش بوده‌ایم و این مسئله یکی از برکات الهی بود که باعث تسریع و کیفیت‌بخشی به امر آبیاری نخیلات و ارضای کشاورزی شد و رضایت کشاورزان را به دنبال داشته است.
موسوی ادامه داد: بارش باران در مراحل مختلف علاوه بر تسریع در روند آبیاری مواد مغذی برای اراضی کشاورزی منطقه را به دنبال داشته است که این امر نقش بسزایی در بهبود وضعیت ثمردهی نخیلات و اراضی کشاورزی می‌تواند داشته باشد.
وی اضافه کرد: در اثر بارش شدید باران در 96 ساعت گذشته شاهد افزایش حجم آب موجود در شبکه‌های آبیاری بوده‌ایم و در شبکه‌ آبیاری دالکی بخش سعدآباد شاهد افزایش چشمگیر حجم آب موجود در شبکه‌های آبیاری بوده‌ایم.
موسوی در همین راستا خاطرنشان کرد: در شبکه آبیاری سعدآباد دبی آب موجود در شبکه به میزان 12 هزار و 500 لیتر در ثانیه رسیده است که می‌توان به آن دبی فول یا ماکزیمم این شبکه آبیاری نامید و این درحالی است که دبی آب در شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد در روزهای قبل از بارش باران 3 هزار لیتر بر ثانیه بوده است.
این مسئول عنوان داشت: بارش‌ باران در روزهای گذشته سرریز 7 سانتی متری سد سرقنات را به دنبال داشته و این امر سبب روشن شدن 3 ساعته الکتروپمپ‌های ایستگاه آبیاری وحدتیه سبب آبیاری نخیلات پایین دست این شبکه شد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر یادآور شد: این شرکت در دوسال گذشته با بیشترین توان به ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان مشغول بوده و از آغاز فصل آبیاری نخیلات در منطقه ماموران و کارشناسان این شبکه به منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر و مطلو‌ب‌تر در شبکه‌های آبیاری شهرستان و استان حضور داشته‌اند.
موسوی تصریح کرد:‌ پرداخت آب‌بها تنها اعتبار شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر برای ارائه خدمات به کشاورزان است و از ایشان می‌خواهیم با پرداخت به موقع آب‌بهای سالانه نخیلات خود ما را در راستای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به کشاورزان یاری رسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد